یاهو حمله هکری دیگری را با افشای اطلاعات یک میلیارد کاربر تأیید کرد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تأیید چندین نفوذ امنیتی به سرورهای یاهو در ماه‌های اخیر، این کمپانی وجود حفره‌ی امنیتی دیگری را که منجر به افشای اطلاعات یک میلیارد کاربر شده است، تأیید کرد.
تبلیغات

پس از آنکه یاهو شهریورماه سال جاری تأیید کرد هکرها چندین بار به سرورهای این کمپانی حمله کرده و اطلاعات چند میلیارد کاربر را به سرقت برده‌اند، حال شاهد تأیید حمله‌ای دیگر هستیم که بنا بر اطلاعات ارائه‌شده توسط یاهو، طی آن بیش از یک میلیارد کاربر تحت تأثیر قرار گرفته‌‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، حمله‌ی هکری مورد نظر جدا از مواردی است که تابستان سال جاری مطرح شده بود. شنیده‌ها حکایت از آن دارند که این حمله‌ی هکری در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی اتفاق افتاده و طی آن اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر به سرقت رفته است.

یاهو تابستان سال جاری میلادی تأیید کرد که طی حمله‌ی هکری انجام‌شده اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر این کمپانی فاش شده است، حال آنکه اظهارات کارمندان پیشین یاهو تعداد کاربران تحت تأثیر حمله‌ی هکری را بسیار بالاتر عنوان کرده بود.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، این حمله‌ی هکری توسط یک حساب کاربری صورت گرفت که هنوز این کمپانی موفق به یافتن هویت آن نشده است؛ یاهو در پیدا کردن روش هک انجام‌شده نیز ناتوان بوده است.

به نظر می‌رسد اطلاعات هک شده از کاربران، دامنه‌ی گسترده‌ای دارد و شامل مواردی نظیر نام کاربری، شماره‌ی تلفن، آدرس ایمیل، رمزهای عبور هک شده، تاریخ تولد و سؤالات امنیتی کدگذاری و غیرکدگذاری شده است. البته یاهو معتقد است هکرها به اطلاعاتی نظیر شماره‌ی حساب‌ و رمز عبور کاربران دسترسی نداشته‌اند.

همچنین یاهو به این نکته اشاره کرد که بر اساس تحقیقات انجام‌شده، مشخص شد افرادی با استفاده از کدهای اختصاصی این کمپانی اقدام به ساخت کوکی‌های جعلی کرده‌اند. کاربرانی که احتمالا تحت تأثیر این حمله‌ی امنیتی قرار گرفته‌اند، شناسایی شدند و در این مورد به آن‌ها اطلاع‌رسانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات