۸۸ درصد از گوشی های فروخته شده در فصل سوم ۲۰۱۶ اندرویدی هستند

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشی از تمام موبایل‌هایی که از اول ژوئیه تا آخر سپتامبر عرضه‌ شده‌اند، ۸۸ درصد مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند.
تبلیغات

عرضه گوشی‌های هوشمند اندرویدی از ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۶، حدود ۱۰٫۳ درصد افزایش داشته‌اند. اندروید گوگل بر اساس گزارش شرکت تحلیل استراتژیک، برنده بزرگ عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در این دوره بوده است.

۸۸ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند. طبق گفته‌های لیندا سو مسئول شرکت تحلیل استراتژیک: «افزایش اندروید به بهای کاهش دیگر سیستم‌عامل‌ها است. همچنین iOS اپل در این دوره سهمی حدود ۱۲ درصد از بازار را داشته است.» طبق گفته‌های او این کاهش عمدتاً به دلیل فروش کم محصول اپل در چین و آفریقا بوده است.

اصلاً در این گزارش دنبال حضور بلک‌بری و ویندوز مایکروسافت نباشید. در دوره بین ۱ ژوئیه تا آخر سپتامبر اصلاً خبری از این دو سیستم‌عامل نیست.

طبق گفته‌های این شرکت، این حضور گسترده اندروید در بازار به‌منزله‌ی شکست‌ناپذیر نبودن آن نیست. چون در بازاری که یک سیستم‌عامل توسط صدها تولیدکننده تولید می‌شود، فقط تعداد کمی از آن‌ها به سوددهی خواهند رسید. این نکته کمک‌کننده‌ای برای گوگل نیست که پیکسل این شرکت در چنین بازار متنوعی که بسیاری از مدل‌ها تثبیت‌شده‌اند باید خود را ثابت کند.

در حدود ۳۷۵ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ عرضه‌شده است، یعنی افزایشی ۶ درصدی نسبت به همین زمان در سال قبل که در آن دوره ۳۵۴٫۲ میلیون عرضه‌شده بود. عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی افزایشی حدود ۱۰٫۳ درصدی داشته است، درحالی‌که آیفون‌های اپل حدود ۵٫۲ کاهش داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات