میت 9 پورشه دیزاین هواویی رونمایی شد؛ نمایشگر 5.5 اینچی با لبه خمیده و قیمت 1500 دلاری

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
لحظاتی پیش هواوی در جریان برگزاری کنفرانس خود از میت ۹ پورش دیزاین رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی در جریان برگزاری کنفرانس خود در شهر مونیخ، نسل جدید گوشی هوشمند خود را از سری میت رونمایی کرد. هواوی نسل جدید گوشی هوشمند خود را در دو نسخه راهی بازار کرد که شامل میت ۹ و میت ۹ پورش دیزاین می‌شود. میت ۹ پورش دیزاین این کمپانی از وجود یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 2K بهره می‌برد. همچنین باید به پردازنده‌ی جدید رونمایی شده توسط هواوی با نام کرین ۹۶۰ نیز اشاره کرد که در قلب میت ۹ پورش دیزاین جا گرفته است.

کرین ۹۶۰ را باید یکی از پردازنده‌های قدرتمند حال حاضر موجود در بازار خواند که می‌توان آن را به عنوان رقیبی برای تراشه‌ی پرچمدار کوالکام و سامسونگ خواند. کرین ۹۶۰ از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی بهره گرفته شده است. این تراشه از وجود پردازنده‌ی گرافیکی G71 بهره می‌برد که مبتنی بر معماری جدید پردازنده‌های گرافیکی ARM است. کرین ۹۶۰ را باید اولین تراشه‌ای خواند که از وجود Cortex A73 بهره می‌برد. با توجه به استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی G71، این گوشی هوشمند از API گرافیکی وولکان پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های جالب توجه این گوشی‌هوشمند باید به پشتیبانی از پلتفرم DayDream نیز اشاره کرد. هواوی طی مراسم خود تاکید زیادی روی کاهش سرعت گوشی‌های هوشمند داشت و به نظر می‌رسد این مشکل را با استفاده از الگوریتم جدید مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده کرده است، بطوریکه رابط کاربری EMUI بصورت مستمر عملکرد اپلیکیشن‌ها را در نظر گرفته و براساس آن اقدام به بهبود عملکرد گوشی می‌کند.

با توجه به همکاری لایکا با هواوی، میت ۹ پورش دیزاین نیز همچون میت ۹ از وجود دوربین دوگانه بهره می‌برد. در میت ۹ پورش دیزاین از نسل دوم دوربین دوگانه استفاده شده است. در این گوشی نیز می‌توان همچون پی ۹ بصورت جداگانه از سنسور سیاه و سفید و رنگی بصورت جداگانه استفاده کرد. براساس اطلاعات ارائه شده سنسور رنگی مورد استفاده بزرگ‌تر شده است. سنسور رنگی مورد استفاده ۱۲ مگاپیکسلی بوده و سنسور سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی است.

یکی از مواردی که باید در مورد نسل جدید گوشی‌های هوشمند هواوی به آن اشاره کرد، قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در پنل جلویی و لبه‌ی پایینی گوشی است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط هواوی بسیار سریع بوده و با یکبار لمس کار می‌کند. هواوی در مورد طراحی گوشی‌های هوشمند میت ۹ خود از رویکرد جدیدی پیروی کرده که همانا همکاری با کمپانی اتریشی پورش دیزاین است.

در کنار تراشه‌ی کرین ۹۶۰ باید به بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد. هرچند میت ۹ پورش دیزاین طلایی رنگ نیست، اما قیمت ۱٫۵۳۳ دلاری و هک شدن برند پورش دیزاین روی آن، این گوشی را به یک محصول لوکس تبدیل می‌کند. هواوی برای رنگ‌آمیزی این گوشی از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کرده و رنگ مشکی مات با این فناوری روی آن نقش بسته است.

در ادامه می توانید تصاویر این گوشی هوشمند را مشاهده کنید.

میت 9 پورش دیزاین

نظر شما در مورد میت ۹ پورش دیزاین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات