اپلیکیشن Auto Bluetooth: مدیریت بلوتوث در اندروید - زوم اپ

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Auto Bluetooth اپلیکیشنی برای اندروید است که به کمک آن می‌توانید بلوتوث دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که تنها در مواقع نیاز روشن شود و کمترین مصرف باتری را داشته باشد.
تبلیغات

بسیاری از کاربران برای مکالمات خود از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنند. این امر با وجود آنکه راحتی‌ زیادی برای این افراد به وجود خواهد آورد، مشکلی نیز به همراه دارد که اگر تجربه‌ی استفاده از هندزفری بلوتوث را داشته باشید، حتما به آن آگاه هستید. هندزفری بلوتوث برای کارکرد، نیازمند روشن بودن دائمی بلوتوث است و این امر روی مصرف باتری تأثیر محسوسی دارد. اما اپلیکیشن‌های جالبی برای مدیریت مصرف باتری ساخته شده‌اند که Auto Bluetooth یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. Auto Bluetooth اپلیکیشنی بسیار کاربردی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید بلوتوث دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که تنها در مواقع نیاز روشن شود و کمترین مصرف ممکن را از باتری گوشی داشته باشد. در واقع با استفاده از این اپلیکیشن، بلوتوث دستگاه شما در حالت Off خواهد بود و هنگامی که تماسی دریافت می‌کنید، اپلیکیشن به‌صورت هوشمند آن را شناسایی و سریعا بلوتوث را On می‌کند. بلافاصله بعد از قطع تماس، Auto Bluetooth مجددا شرایط را بررسی و در صورت قطع شدن تماس تلفنی، بلوتوث را خاموش می‌کند. این ویژگی تأثیر فوق‌العاده‌ای در مصرف باتری گوشی خواهد گذاشت، به‌طوری که اگر میزان تماس‌های برقرارشده زیاد نباشد، مصرف باتری توسط بلوتوث نیز به حداقل خواهد رسید.

در تنظیمات Auto Bluetooth، حالتی با عنوان Charging وجود دارد که با فعال‌سازی آن، هنگامی‌که گوشی شما در حال شارژ باشد، حالت صرفه‌جویی غیرفعال خواهد شد و بلوتوث به‌طور مداوم روشن خواهد ماند. اگر این حالت را فعال کنید، مجددا بعد از جدا کردن شارژر، حالت صرفه‌جویی به کار گرفته خواهد شد. عنوان دیگری که در تنظیمات این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد و  اهمیت زیادی نیز دارد؛ Ignore System Bluetooth State است که با فعال کردن آن، کنترل کامل بلوتوث به دست این اپلیکیشن سپرده خواهد شد. در حالت عادی وقتی شما این اپلیکیشن را نصب دارید و تماسی هم برقرار نیست، بلوتوث خاموش خواهد بود؛ اما ممکن است به دلایل دیگر مانند ارسال یک فایل، بلوتوث را به‌صورت دستی روشن کنید. با این کار، کنترل روشن و خاموش کردن بلوتوث از اختیار Auto Bluetooth خارج خواهد شد؛ چرا که به‌صورت دستی در عملکرد آن دخالت شده است. اما با فعال کردن این گزینه، می‌توانید این اختیار را به اپلیکیشن بدهید که حتی در صورت روشن کردن دستی بلوتوث، قادر به خاموش کردن آن در زمان استفاده نشدن باشد.

این اپلیکیشن که دارای ویجت‌های اختصاصی برای فعال یا غیرفعال‌سازی نیز هست؛ با حجمی کمتر از ۱ مگابایت منتشر شده است و برای اجرا به اندروید 2.1 یا بالاتر نیاز دارد. در صورتی که از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنید؛ می‌توانید با نصب این اپلیکیشن، میزان مصرف باتری خود را به‌طور محسوسی بهینه‌سازی کنید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • حجم بسیار کم برنامه (۸۰۰ کیلوبایت)
  • بهینه‌سازی مصرف باتری
  • عدم تداخل با روشن/خاموش کردن دستی بلوتوث
  • دارا بودن ویجت برای فعال یا غیرفعال‌سازی

نکات منفی

  • نکته‌ی منفی خاصی مشاهده نشد

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات