مشخصات بیشتری از سرفیس فون مایکروسافت فاش شد

جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد موضوع معرفی سرفیس‌فون مایکروسافت در سال آینده جدی شده است. امروز مشخصات بیشتری از این گوشی فاش شد.
تبلیغات

صبح امروز بود که مایکروسافت اعلام کرد هنوز پا پس نکشیده است و به زودی با یک گوشی تمام‌عیار بازمی‌گردد. به نظر می‌رسد این گوشی همان سرفیس‌فون است که قابلیت‌های جذابی خواهد داشت. امروز جزئیات بیشتری از این گوشی فاش شده است که احتمال معرفی سرفیس‌فون را برای اواخر سال ۲۰۱۷ و آپدیت ردستون ۳ ویندوز ۱۰ قوت می‌بخشد.

به گفته‌ی وب‌سایت NokiaPowerUser، اطلاعات فاش شده از منابع موثقی به دست آمده‌اند و دقیق به نظر می‌رسند. اما وب‌سایت OnMSFT همچنان این اطلاعات را در حد شایعه می‌داند.

در ادامه می‌توانید مشخصات فنی سرفیس‌فون را مشاهده کنید:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و فناوری Quick Charge 4.0
  • ویندوز ۱۰ موبایل با معماری ۶۴ بیتی و ۶ گیگابایت رم
  • یکی از نسخه‌های مجهز به ۶ گیگابایت رم، اپلیکیشن‌های x86 را در حالت کانتینیوم اجرا می‌کند. تاکنون زیاد شنیده‌ایم که مایکروسافت روی شبیه‌ساز X86 به ARM64 کار می‌کند. با این وجود منابع مختلف اعلام کرده‌اند نمونه‌های اولیه هنوز نمی‌توانند اپلیکیشن‌های ایکس ۸۶ را اجرا کنند و تنها امکان نصب برنامه‌ها وجود دارد. بعد از اتصال به کانتینیوم می‌توانید اپلیکیشن‌های ایکس ۸۶ را اجرا کنید.
  • پیش‌تر گزارشی توسط Laptop Accessory منتشر شده بود که مایکروسافت روی یک فرم‌فکتور سه‌کاره کار می‌کند.
  • گفته می‌شود یکی از نمونه‌های سرفیس‌فون به ۴ گیگابایت رم و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است. نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ موبایل روی این دستگاه نصب شده است ولی امکان اجرای اپلیکیشن‌های x86 در کانتینیوم وجود ندارد. به نظر می‌رسد قرار است مایکروسافت یک نسخه از این گوشی را برای کاربران عادی و یکی را برای کاربران رده‌بالا عرضه کند.
  • گفته می‌شود اندازه‌ی نمایشگر این گوشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD است، ولی به نظر می‌رسد هنوز هیچ‌کدام از ابعاد اعلام‌شده برای سرفیس‌فون دقیق نیست؛ چراکه تنها با مشاهده حدس زده شده‌اند.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که مایکروسافت، شبیه‌ساز x86 را روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ با معماری ARM64 - که پاییز آینده آپدیت ردستون ۳ را نصب کنند - اجرا خواهد کرد.

با اینکه هنوز نمی‌توان از قطعیت وجود سرفیس‌فون صحبت کرد و همه چیز در حد شایعه قرار دارد، ولی با توجه به صحبت‌های ساتیا نادلا، به نظر می‌رسد گوشی آتی ردموندی‌ها چیزی فراتر از انتظار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات