کوالکام از اولین تراشه ۱۰ نانومتری اسنپدراگون 835 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کوالکام امروز از تراشه‌ی اسنپدراگون 835 که اولین چیپ‌ست مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است، رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت کوالکام در همکاری نزدیک با سامسونگ از اولین سیستم روی یک چیپ (SoC) خود با معماری ساخت ۱۰ نانومتری، تحت عنوان اسنپدراگون 835 رونمایی کرده است. زومیت را همراهی کنید.

نماینده‌ی کوالکام همراه با بن سو (Ben Suh)، معاون ارشد بازاریابی کمپانی سامسونگ طی رویدادی که در شهر نیویورک برگزار شد، توضیحاتی را در مورد پیاده‌سازی نسل بعدی فناوری پردازشی FinFET کوالکام ارائه کردند.

بن سو حدود یک ماه پیش خبر از آغاز تولید انبوه تراشه‌های موبایل مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری داده بود؛ اما تاکنون از افشای هویت شریک تجاری خود، خودداری می‌کرد. بن سو تا پیش از این از ارائه‌ی هرگونه جزئیات در مورد عملکرد خارق‌العاده و مزایای مصرف انرژی این تراشه‌ی جدید به خاطر پوشیده ماندن اطلاعات از رقبا، سر باز می‌زد.

سخنگوی شرکت سامسونگ اظهار کرده است که بازده تراشه‌ی جدید در مقایسه با پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری با فناوری FinFET نسل پیشین، ۳۰ درصد افزایش دارد. به علاوه این که پردازنده‌ی جدید با وجود کاهش مصرف انرژی ۴۰ درصدی، دارای ۲۷ درصد قدرت عملکرد بالاتری نسبت به چیپ‌ست پرچم‌دار قبلی است. همچنین با وجود فناوری FinFET ۱۰ نانومتری، فضای خالی بیش‌تری درون گوشی‌های همراه هوشمند باقی می‌ماند که در نتیجه اجازه‌ی استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر یا طراحی باریک‌تر را به شرکت‌های سازنده خواهد داد.

با وجود این که کوالکام (Qualcomm) از افشای اطلاعات دیگری در مورد چیپ‌های آینده ممانعت می‌کند؛ می‌توان از اظهارات سخنگوی شرکت در مورد بهبودهای پردازشی اعمال شده در ترکیب با طراحی بسیار پیشرفته‌ی تراشه، به بهبود طول عمر شارژدهی باتری در دستگاه‌های هوشمند آینده پی برد. به علاوه، کوالکام در این مراسم از نسل چهارم فناوری شارژ سریع خود (Quick Charge 4.0) که سرعت شارژ ۲۰ درصدی را به ارمغان می‌آورد، پرده برداشت.

انتظار می‌رود که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی در دستگاه‌های هوشمند جدید به فروش برسد.

نظر شما در مورد تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۳۵ چیست؟ آیا رقیبی برای پردازنده‌ی A10 Fusion اپل محسوب می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات