تامین کنندگان سال آینده قادر به تولید پنل OLED موردنیاز آیفون نخواهند بود

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش بلومبرگ؛ تأمین‌کنندگان پنل‌های OLED قادر نخواهند بود نیاز اپل را در سال ۲۰۱۷ تأمین کنند و از این‌رو کمبود پنل OLED تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

بر اساس گزارش بلومبرگ، چهار تأمین‌کننده‌ی اصلی نیاز اپل برای پنل‌های OLED قادر نخواهند بود نیاز این شرکت به این پنل نمایشی را برای استفاده در آیفون‌هایش در سال ۲۰۱۷ تأمین کنند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که تولید پنل‌های OLED در مقایسه با پنل‌های LCD بسیار سخت‌تر است و از این‌رو اپل چشم به تولید تأمین‌کنندگانی خواهد داشت که درصدد عرضه‌ی پنل‌های OLED برای استفاده در آیفون‌های این کمپانی هستند. بلومبرگ با اشاره به محدودیت تولید پنل‌های OLED به این نکته اشاره کرده است که شاید این موضوع اپل را وادار کند تا تنها یک مدل از آیفون‌های نسل بعدی خود را با بهره‌گیری از پنل‌ OLED راهی بازار کند یا به‌صورت کامل استفاده از این فناوری نمایشی را به سال ۲۰۱۸ موکول کند.

با وجود اینکه اپل و سامسونگ برای سال ۲۰۱۷ قراردادی به‌منظور تأمین نیاز اپل برای پنل‌های OLED به امضا رسانده‌اند، اما مشخص نیست که آیا کره‌ای‌ها می‌توانند نیاز اپل به این ماژول را برطرف کنند یا خیر. در حال حاضر سامسونگ از نظر تولید پنل‌های OLED با محدودیت روبرو است، چراکه گوشی‌های هوشمند این کمپانی نظیر گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از وجود پنل‌های OLED بهره می‌برند.

بر اساس گزارش بلومبرگ اپل در نظر دارد تا پنل‌های OLED موردنیاز خود را در اندازه ۵ اینچ و بالاتر سفارش دهد. گمانه‌ها حکایت از این دارند که اپل در اولین سفارش خود بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه پنل OLED را سال آینده‌‌ی میلادی سفارش خواهد داد؛ حال آنکه سامسونگ تنها قادر خواهد بود بخشی از نیاز اپل را تأمین کند.

در صورتی که سامسونگ نتواند تمام نیاز اپل به پنل‌های OLED را در پاییز سال ۲۰۱۷ تأمین کند، اپل دچار مشکل خواهد شد؛ چراکه این کمپانی تأمین‌کننده‌ی دیگری برای جبران کمبود ندارد. این موضوع را باید دلیل اصلی استفاده از چندین تأمین‌کننده برای تأمین نیاز اپل به کامپوننت‌های مختلف خواند. برای مثال اپل نیاز خود به پنل LCD را از چندین تولیدکننده‌ی آسیایی تأمین می‌کند؛ حال آنکه طی سال ۲۰۱۷، تأمین‌کنندگان پنل OLED اپل تنها محدود به سامسونگ خواهد بود.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای KGI معتقد است که اپل، آیفون مجهز به نمایشگر OLED خود را همراه با آیفون‌های مجهز به پنل LCD در اندازه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی راهی بازار خواهد کرد. وی آیفون مجهز به نمایشگر OLED را دارای پنلی با لبه‌های خمیده خوانده است که در پشت گوشی نیز از پنل شیشه‌ای بهره می‌برد. مینگ چی کو چندی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرده بود نمونه‌ی مجهز به پنل OLED‌ اندازه‌ی ۵.۸ اینچی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات