آئودی در خودروهای خود از چراغ لیزری استفاده می کند

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی آئودی در نظر دارد تا در نسل جدید R8 V10 از چراغ‌های لیزری استفاده کند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی آئودی قصد دارد تا این بار با بهره‌گیری از چراغ‌های لیزری انحصاری خود در مدل جدید ۲۰۱۷ از خودروی R8 ما را شگفت‌زده کند. این چراغ‌ها برد بیشتری نسبت به نسل قبلی چراغ‌های این شرکت، دارد.

آئودی تیزری از مدل R8 V10 plus  به نمایش در‌آورد که از چراغ‌های هوشمند لیزری استفاده می‌کند. این اولین محصول تولیدی آئودی است که با نصب چنین چراغ‌هایی به بازار آمریکا وارد می‌شود. 

آئودی

آخرین فناوری انحصاری ساخت چراغ‌های LED مجهز به نور لیزری که در خودروی مذکور نصب شده، در نمایشگاه خودروی این ماه در لس‌آنجلس به نمایش درخواهد آمد.

به گفته‌ی آئودی در هر یک از چراغ‌های جلو یک عدد لیزر وجود دارد که توسط ۴ دیود تغذیه می‌شود و نور آبی و  پرتوی ۴۵۰ نانومتری دارد. سپس مبدل فسفر نور آبی‌رنگ لیزر را به نور سفید تبدیل می‌کند.

آئودی

نور آبی لیزری موجود در چراغ‌های جلوی آئودی R8 -که طرحی مانند ابرو به آن داده است- در سرعت‌های بیش از ۶۴ کیلومتر فعال می‌شود و گستره‌ی بیشتری را روشن می‌کند که هدف از این کار تقویت روشنایی در مواقع لزوم در سرعت‌های بالا است.

در نسخه‌ی ویژه‌ی R8 از رنگ‌آمیزی خاصی استفاده شده است که شامل استفاده از رنگ تیتانیومی روی بدنه، رنگ سنگ آنتراسیت در جلوپنجره و رینگ چرخ‌های ۲۰ اینچی می‌شود.

همچنین در رنگ‌آمیزی داخلی شاهد خطوطی عمودی روی چرم داخلی و روی فرمان که به رنگ نارنجی خورشیدی است خواهید بود و همچنین در نسخه‌ی ویژه‌ی خودروی مذکور با خطوطی به همین رنگ در کنار تیغه‌ای کربنی مواجه می‌شوید.

آئودی

ولی اگر مایل به تغییرات بیشتری در خودرو باشید؛ این امکان فراهم شده تا با سفارش آپشن بعدی یعنی نوعی پارچه‌ی جیر با دوخت الماسی شکل بر روی ستون‌ها و سقف، خودروی خود را متفاوت‌تر جلوه دهید.

آئودی قیمتی معادل ۲۲۹هزار و ۲۰۰ دلار را برای این خودرو در نظر گرفته است و تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات