گزارش مالی سونی در سه ماهه‌ی سوم سال 2016: عملکرد مثبت با وجود کاهش 86 درصدی سود

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرده که نشان از کاهش ۸۶ درصدی سود برای ژاپنی‌ها دارد.
تبلیغات

سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۶ یا سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که نشان از کاهش ۸۶ درصدی سود این کمپانی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده تغییرات نرخ تبادل ین در قبال ارزهای خارجی، زلزله‌ی کوماموتو و همچنین انجام برنامه‌های بازسازی در سونی همه عاملی است که به موجب آن سونی را با کاهش سود روبرو کرده است.

سونی طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ تنها ۴۸ میلیون دلار سود کرده که در مقایسه با سود ۲۰۵ میلیون دلاری مدت مشابه سال ۲۰۱۵ نشان از کاهش ۸۶ درصدی دارد. همانطور که در زومیت گفتیم، سونی موبایل، بازوی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا طی سه ماهه‌ی سوم با وجود کاهش میزان عرضه‌ی محصولات با سوددهی همراه شده که خبر خوشی برای این کمپانی است.

سونی موبایل به تنهایی طی سال مالی ۲۰۱۵ ضرری ۵۰۰ میلیون دلاری را روی دوش سونی گذاشته بود، اما این کمپانی ژاپنی به لطف در پیش گرفتن سیاست‌هایی نظیر تمرکز روی گوشی‌های هوشمند رده بالا با سوددهی زیاد موفق شده تا با وجود کاهش فروش، به سوددهی برسد. سونی موبایل موفق شده تا سودی ۳۷ میلیون دلاری را کسب کند که در مقایسه با ضرر ۱۷۲ میلیون دلاری مدت مشابه سال پیش پیشرفت خوبی به نظر می‌رسد.

کسب و کار تولید کنسول‌های بازی سونی یا همان پلی‌استیشن ستاره‌ی سونی بوده و موفق شده تا درآمدی ۳.۲ میلیارد دلاری را عاید ژاپنی‌ها کند. فروش پلی استیشن به دلیل تغییرات نرخ ارز با کاهش ۱۱ درصدی در مقایسه با تابستان سال پیش همراه بوده است، اما با این وجود این بخش پردرآمدترین بازوی سونی در میان سایر بخش‌ها است.

بخش تولید تجهیزات سرگرمی سونی با سود ۱۷۴ میلیون دلاری همراه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش ۱۱ درصدی را از خود به نمایش گذاشته است، هرچند درآمد این بخش در مقایسه با تابستان ۲۰۱۵ نشان از کاهش ۱۹ درصدی دارد. بخش تولید نیمه‌هادی‌های سونی تحت تاثیر زلزله‌ی کوماموتو، ضرری ۴۱ میلیون دلاری را به بار آورده است.

از جمله‌ی بخش‌های دیگر سونی که با افزایش سود و درآمد همراه شده‌اند باید به Sony Pictures و Sony Music اشاره کرد که به ترتیب شاهد افزایش ۵ و ۱۵ درصدی سود بوده‌اند.

نظر شما در مورد سونی و عملکرد رو به صعود این کمپانی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات