معاون رگولاتوری: گوشی‌های فعال و موجود در بازار رجیستر می‌شوند

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون رگولاتوری اعلام کرد که مرحله‌ی آزمایشی طرح رجیستری هنوز به پایان نرسیده و رجیستری گوشی‌های فعال و موجود در بازار در دستور کار قرار دارد.
تبلیغات

طرح رجیستری از یک‌سال پیش بر سر زبان‌ها افتاده است و در این چند ماه خبرهای ضد و نقیضی از اجرای این طرح به گوش می‌رسد.

چیزی که همه دستگاه‌های مجری به آن تأکید داشته‌اند، اجرای این طرح توسط وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه است. به همین خاطر مسئولیت آزمایش و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای اجرا به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل اعلام کرد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه‌ با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده‌اند که طرح رجیستری گوشی موبایل را با هماهنگی هم اجرایی کنند.»

جوشقانی افزود: «در این طرح مسئولیت مباحث فنی به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث عرضه به بازار و کنترل مبادی را بر عهده خواهند داشت.»

معاون رگولاتوری گفت: «ما حدود دوماه است که طرح آزمایشی را انجام دادیم اما از آنجایی که در ابتدا ابعاد کار برای خود ما نیز مشخص نبود باید حدود ۱۵ آزمایش را بر سامانه انجام می‌دادیم که تا کنون ۱۲ آزمایش انجام شده اما سه آزمایش اساسی باقیمانده است. البته باید در نظر داشت که بخشی از طرح ما را اپراتورها و شبکه‌ها، پشتیبانی نمی‌‌کنند.

فلاح جوشقانی بیان کرد: «پیش‌بینی ما این بود که تا پایان مهرماه طرح آزمایشی را به پایان برسانیم اما با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، مطمئن شدیم که تا پایان مهرماه آزمایش طرح رجیستری به پایان نخواهد رسید.»

او ادامه داد: «طرحی را که می‌خواهیم در سراسر کشور اجرایی کنیم و با ابعاد گسترده‌ای که در نظر گرفته‌ایم، تا کنون در هیچ کشوری اجرایی نشده است. (حتی لبنان و ترکیه که دو نمونه از اجرای طرح رجیستری هستند.) ما در پی آن هستیم که این طرح را به گونه‌ای اجرا کنیم که برای مردم هزینه نداشته باشد و برای موبایل‌های موجود و فعال در شبکه نیز مشکلی پیش نیاید.»

معاون رگولاتوری توضیح داد: «دغدغه ما این است که از زمان اجرای رسمی طرح تمام گوشی‌های تلفن همراهی که دست مردم بوده یا در بازار موجود است، در شبکه به عنوان گوشی‌های مجاز شناخته شود و بعد از اجرای طرح تمام گوشی‌های جدید کنترل شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات