صدا و سیما از آپارات شکایت کرد

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا صدا و سیما از سایت آپارات، آپارات کودک و سرویس پخش فیلم فیلیمو شکایت کرده است.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان صدا و سیما از سایت آپارات، آپارات کودک و سایت سینمای خانگی آپارات فیلیمو شکایت کرده است.  این سرویس‌های پخش کننده ویدیو که صدا و سیما علیه آنها اقدام کرده است، زمینه استفاده از محتوای داخلی مناسب را بر بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌آورند.

حال سوال اینجاست که چه کسانی فضای برخورداری از محتوای سالم را به حذف این رسانه‌ها ترجیح می‌دهند و شکایت می‌کنند؟ و چه کسانی به دنبال تضعیف سرویس‌های داخلی و تقویت و حمایت از سرویس‌های خارجی در رسانه‌ی ملی هستند؟

فرض کنیم صدا و سیما با این تصور که انحصار صوت و تصویر را در اختیار دارد، آپارات را که یوتیوب ایران است، از فعالیت بازدارد. آیا در چنین حالی، مردم به شبکه‌های صدا و سیما به عنوان گزینه جایگزین مراجعه می‌کنند یا شبکه‌های خارجی و کانال‌های بی‌هویت و بی‌نام و نشانی که معلوم نیست چه کسانی اداره‌شان می‌کنند برنده این دعوا خواهند شد؟

با این حال این شکایت کمی عجیب به نظر می‌رسد و دلیل آن نیز در حال حاضر مشخص نیست ولی ظاهرا صدا و سیما با تلاش برای متوقف کردن فعالیت این سرویس در نظر دارد مخاطبان خود را از دست نداده یا مخاطبان این سایت‌ها را به سمت شبکه‌های صدا و سیما بکشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات