مایکروسافت در طراحی ویندوز 10 موبایل چه تغییراتی ایجاد کرده است؟

چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تغییرات زیادی در اساس ویندوز 10 و همچنین طراحی آن ایجاد کرده است. یکی از این تغییرات MDL2 نام دارد که با نام Microsoft Design Language 2.0 و به معنی زبان طراحی مایکروسافت خوانده می‌شود. این اصطلاح در مورد طراحی کنترل‌ها، فونت‌ها و آیکن‌های سیستم عامل مورد استفاده قرار می‌گیرد که هم در نسخه ویندوز و هم نسخه گوشی وجود دارد.
تبلیغات

به تازگی شخصی به نام مارتین اندرسونکه به تکنولوژی و البته پلتفرم مایکروسافت علاقه دارد، تصویری در زمینه ویندوز 10 منتشر کرده است. در تصویر منتشر شده، مارتین طراحی جزئیات در ویندوز 10 برای گوشی را با ویندوز فون 8.1 مقایسه کرده و تغییرات آن‌ها را در کنار هم قرار داده است.

در تصویر زیر مقایسه‌های مختلفی از گزینه‌های کنترل‌ها، نوارهای پایینی یا نوار‌ها، هشدار‌ها و گزینه‌های مختلف و جزئی در کنار هم قرار داده شده‌اند و طراحی دو سیستم عامل با یکدیگر مقایسه شده است.

windows10DL

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که زبان طراحی ویندوز 10 برای گوشی نسبت به ویندوز فون 8.1 نازک‌تر شده و آیکن‌ها واضح‌تر به نظر می‌‌رسند و می‌توان معنی ‌آن‌ها را راحت‌تر درک کرد.

wireframe-icons

مایکروسافت هنوز هیچ بحثی در خصوص این که آیا ویندوز 10 همانند گوگل طراحی خاصی خواهد داشت یا نه به میان نیاورده است و در این باره خبر خاصی را منتشر نکرده است. این کمپانی ممکن است در کنفرانس Build که هفته بعد برگزار خواهد شد مبحثی در این مورد مطرح کند.

تاکنون طراحی مایکروسافت را با نام‌های مختلف طراحی Metro، Modern، Microsoft شناخته‌ایم؛ اصطلاح مترو دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اصطلاح مدرن هم احتمالا نمی‌تواند نام مدلی باشد زیرا معنای خاصی ندارد و نام طراحی مایکروسافت نیز یک نام کلی است. به همین دلیل مایکروسافت باید نامی مجزا برای طراحی ویندوز 10 در نظر گرفته باشد و در کنفرانس هفته‌ی آتی آن را معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات