نسل جدید فورد جی‌تی معرفی شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
دیترویت پایتخت خودروسازی آمریکا، پس از برگزاری نمایشگاه CES 2015 در لاس‌وگاس، میزبان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های خودروسازان مطرح جهان است. فورد در جریان برگزاری این نمایشگاه، از نسل جدید خودروی افسانه‌ای خود، جی‌تی پرده برداشت.
تبلیغات

فورد نسل اول فورد جی‌تی را با عنوان جی‌تی۴۰ در دهه‌ی ۶۰ میلادی به‌عنوان یک سوپراسپورت افسانه‌ای تولید کرد. جی‌تی۴۰ پس از کسب عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعت لمانز، عنوان اولین خودروی آمریکایی که در مسابقات لمانز قهرمان شده بود را از آن خود کرد. فورد این خودروی زیبا و تاریخ‌ساز را برای پایان دادن به قهرمانی‌های متوالی فراری در لمانز طراحی و تولید کرد.

GT 3

چندین دهه پس از تولید اولین نسل، فورد در سال ۲۰۰۵ میلادی نسل دوم جی‌تی را تولید و روانه‌ی بازار کرد. این خودرو نیز با به عاریه گرفتن المان‌های اصلی جی‌تی۴۰، یادآور نسل اول این خودرو بود. نسل دوم جی‌تی به‌عنوان یک سوپراسپورت دو نفره‌ی موتور وسط، نظر منتقدین را نیز به خود جلب کرد.

GT 1

حال ده سال پس از تولید نسل دوم، فورد در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت، از جدیدترین نسل این خودرو رونمایی کرد. فورد در نسل جدید این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری V6 استفاده کرده که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچون نسل‌های پیشین، فورد از این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعت لمانز استفاده خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده فورد نسل جدید سوپراسپورت افسانه‌ای خود را در انتهای سال آتی میلادی در بازار‌های مشخصی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. با اینکه فورد قیمت این خودرو را در هنگام رونمایی اعلام نکرد، اما انتظار می‌رود این سوپراسپرت آمریکایی همانند رقیب ایتالیایی خود، لامبورگینی آوانتادور، قیمتی معادل ۳۹۰ هزار دلار داشته باشد.

GT 2

برخلاف نسل‌های پیشین، ردپای فناوری در این محصول بسیار پررنگ‌تر است. بدنه‌ی نسل جدید جی‌تی از آلومینیوم و فیبر کربن توسعه یافته و فورد در آن از سیستم Sync 3 بهره برده است. سینک نام سیستم نرم‌افزاری ارتباطی تفریحی خودروهای فورد است که نسخه‌ی سوم آن در دسامبر ۲۰۱۴ معرفی شده است. با استفاده از این سیستم می‌توان بدون لمس گوشی یا سیستم ناوبری انواع دستورات صوتی را برای برقراری تماس‌های صوتی، کنترل موسیقی و سایر عملکردها صادر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات