پیشنهادهایی برای پول در آوردن!

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 18 دقیقه
وقتی در زومیت محصول جدیدی معرفی می‌کنیم و از امکانات خوش آب و رنگ آن می‌گوییم، از توان مالی خود گله می‌کنیم، برای خریداران آینده‌ی آن کالا آرزوهای خوب نموده و به دنبال راهی می‌گردیم تا به سرعت پولدار شده و به رویاهای گیک‌وار خود برسیم. درست است؟! خب حالا دست به کار شدیم و با جمع آوری چندین راه حل کاربردی و در دسترس، تلاش نمودیم راه را برای کسب درآمد بیشتر روشن‌تر کنیم.
تبلیغات

خرید کتب دست دوم:

550px-58095-1

فهرستی از کتابهای مورد نظرتان را تهیه کرده و به سراغ کتاب فروشی‌هایی که کتب دست دوم دارند بروید. می‌توانید قیمت ارایه شده از سوی کتاب فروشی‌ها را با سایت‌هایی که کتب دست دوم ارایه می‌کنند، مقایسه کرده تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر کتابی با قیمت مناسب پیدا کردید درنگ نکنید، کتاب را خریده و سپس با قیمتی بالاتر در سایتها به حراج بگذارید. بهتر است جانب احتیاط را نگهدارید، چرا که ممکن است مدیران کتابفروشی‌ها چندان از این شیوه درآمد زایی شما راضی نباشند.

شرکت در حراج های خانگی:

2

اگر شم اقتصادی خوبی دارید و یا از نعمت چشمانی تیزبین در تعیین کیفیت اجناس بهره مندید، پیشنهاد ما به شما شرکت در حراج‌های خانگی است. جایی که شما می‌توانید اجناس نسبتا نو را با قیمت‌هایی مناسب پیدا کنید.

مرمت اشیا کهنه و دست دوم:

3

کاغذ سنباده، لاک الکل و رنگهای روغنی تنها چیزهایی است که به آن نیاز دارید، تا مبلمان یا میز تحریری قدیمی و فرسوده را، به اجناسی لوکس و نو تبدیل کنید. پس فرصت را از دست ندهید، دست به کار شوید و ذوق هنری و خلاقیتتان را به همگان نشان دهید.

بازسازی آپارتمان و خانه:

اگر در کارهای فنی مهارت دارید، طراح قابلی به شمار می‌روید و یا اطلاعات گسترده ای از عناصر مهم در مهندسی ساختمان دارید، درهای پیشرفت به رویتان باز است. تنها چیزی که نیاز دارید، مقداری پول و اراده ای است آهنین. آستین‌ها را بالا بزنید. مطمئن باشید سود زیادی در انتظار شما است. می‌توانید به سراغ تعمیر خانه مشتری‌ها بروید یا کارهای مربوط به خانه‌ی خودتان را انجام بدهید و از چنگال هزینه‌های گزاف تعمیرات و نگه‌داری بگریزید.

شرکت داوطلبانه در آزمایش‌های پزشکی:

4

بی‌تعارف، اگر این شجاعت را در خود سراغ دارید که به استقبال ناشناخته ها بروید، مورد فوق را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخی از پژوهشگران به دنبال داوطلبانی هستند تا داروها و یا درمان‌های جدید را بروی آن‌ها آزمایش کنند. گاهی اوقات این درمان‌ها عوارض جانبی هم دارند. می‌توانید به سراغ آن دسته از آزمایشات بروید که عوارض خطرناکی به دنبال ندارند. در این صورت هم در ارائه یک درمان جدید برای بیماری‌های خطرناک یا بعضا صعب‌العلاج شرکت کرده‌اید، هم پول خوبی بدست می‌آورید. 

برنامه نویس شوید:

برنامه نویسی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های کاربردی برای شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و تولید اپلیکیشن‌های تحت وب، برترین شغل سال ۲۰۱۲ بوده و احتمالا تا پایان امسال هم نتایج مشابهی رقم خواهند خورد.

در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه‌ کشورهای در حال توسعه مانند ایران، نسبت تعداد برنامه نویسان تحصیل کرده به تقاضای بازار کار، کم‌تر از ۲۰ درصد است. در ایالات متحده، یک‌میلیون شغل مرتبط با برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن وجود دارد، در حالی که متخصصان این حوزه تنها سیصد‌هزار نفر هستند.در ایران، شرکت‌های کوچک و بزرگ، تجار و ارائه کنندگان خدمات گوناگون، واقعیت امر را پذیرفته و قبول کرده‌اند که بدون وب سایتی رسمی یا حتی یک اپلیکیشن موبایل، در تبلیغ کسب و کار و فروش محصولات‌شان توفیق زیادی نخواهند داشت.پس اگر عاشق فناوری هستید و از نعمت صبر و حوصله برخوردارید، دیگر اتلاف وقت جایز نیست.تقریبا ۶۰ درصد از زبان‌های برنامه نویسی محبوب که اغلب کامپایلری هستند، بر اساس زبان C نوشته شده‌اند. بنابراین با یادگیری اولین زبان C مانند همچون Java، یادگیری زبان‌های بعدی بسیار آسان‌تر خواهد شد. #C++ ،Python ،C، جاوا اسکریپ و حتی PHP، همگی از نظر ساختار گرامر (Syntax) و معنایی (Semantic) وجوه مشترک و شباهت‌های بسیاری دارند.

فروش عکس‌های هنری:

5

یک دوربین مناسب و شناخت کافی از رنگ، نور و ترکیب بندی، شما را به عکاسی موفق تبدیل خواهد کرد. شما می‌توانید با بهره‌گیری از فاکتورهای فوق به عکاسی برای مجلات و یا سایت‌ها بپردازید. عکس‌های شما می‌توانند حتی در معرفی و فروش محصولات شرکت‌ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار گیرند. به دنبال سوژه های بکر و جدید بروید. صحنه‌هایی از زندگی روزمره مردم معمولا فروش بالاتری دارند. به شکار لحظه ها بروید و هرگز نا امید نشوید.

طراحی صفحات وب:

6

دو عنصر کلیدی برای موفقیت در این کار، حس زیبایی شناسی و آشنایی با نرم افزارهای طراحی هستند. اگر این دو موهبت به شما ارزانی شده، دست به کار شوید و با طراحی پس زمینه هایی زیبا و شگفت انگیز برای صفحات رسانه‌های اجتماعی، لوگو و آیکون‌های کامپیوتر، آینده خود را دگرگون کنید. به اصول طراحی رابط کاربری (UI) و کاربرد پذیری (Useability) توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر در برنامه‌نویسی کامپیوتر مهارت دارید و یا قصد یادگیری آن را دارید، به طور جدی به طراحی صفحات وب فکر کنید.ممکن است بسیاری از شما خوانندگان عزیز، در زندگی‌تان حتی یک خط کد هم ننوشته باشید. مشکلی نیست. جاوا اسکریپت، می‌تواند شروع بسیار خوبی برای ورود به دنیای کدنویسی باشد. چرا که هم محبوب و پرکاربرد است، هم راه را برای یادگیری دیگر زبان‌های برنامه نویسی یا نشانه‌گذاری مانند HTML هموار می‌کند.

ساخت صنایع دستی:

7

حتی اگر به میزانی اندک، با صنایع دستی آشنایی دارید، برای فروش محصولاتتان در سایت‌ها اقدام کنید. تردید نکنید، هر چقدر کالاهای شما پیچیده تر و همراه با ظرافت و زیبایی بیشتری باشند، درآمد حاصل از آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. به کیفیت محصولاتتان توجه کنید. کسی چه میداند، شاید روزی کارو کسب پر رونق‌تری در این زمینه بدست آوردید.سفالگری، محصولات حصیری و چوبی و هرچیزی که به فکرتان برسد، می‌تواند یک منبع درآمد زایی خوب باشد. این را دیده‌ام که می‌گویم! برگذاری نمایشگاه یا گالری را اقدامی هوشمندانه بدانید. اگر برنامه نویس هستید، یک وب‌سایت راه اندازی کنید و محصولات تولیدکنندگان محلی را تبلیغ کنید. راه‌های زادی وجود دارد. فقط باید ایده‌ها را عملی کنید.

شرکت در آموزش و تحقیقات مربوط به بازاریابی:

بازاریابی، به شناخت نیاز و خواست مشتری در نقاط مختلف دنیا، بررسی و تحلیل بازارهای محلی و جهانی و پیشنهاد بهترین‌ راه‌کارهای تجاری و صنعتی ممکن برای وادار کردن مشتری به پرداخت پول بیشتر اطلاق می‌شود. در اصل این گزینه به معنای تجارتی گسترده با کالاهای مختلف و خدماتی گسترده است، بدون آنکه شخصا دانش و یا اطلاعات خاصی درباره این محصولات داشته باشید. برای موفقیت در این حرفه شما به ذهنی قوی و حافظه ای قدرتمند برای به یاد آوری تمام جزییات مربوطه نیازمندید. همچنین نیازمند پشتوانه مالی مناسب برای پشت سر گذاشتن اولین تجربیات فروشندگیتان هستید. بعد از آن کافی است منتظر موفقیت بمانید و از آن لذت ببرید.

گزارش نویسی درباره محصولات:

همگی با وب سایت‌های محبوب فناوری آشنا هستید که محصولات جدید را بررسی می‌کنند، مطالب آموزشی تهیه می‌کنند و به گزارش آخرین اخبار روز می‌پردازند. نمونه بارزش، همین خود ما در زومیت.

بسیاری از شرکت‌ها مبالغی بالاتر از آنچه شما برای خرید یک جنس می‌پردازید برای فروش آن محصول هزینه می‌کنند. مروری بر محصولات راهی است عالی برای مقایسه محصولات با یکدیگر، بدون نیاز به شرح طولانی و بی‌فایده در توصیف آنها به صورتی جداگانه.

راه اندازی وب سایت:

شک نداشته باشید، رقابت در دنیای آنلاین بسیار تنگاتنگ است. اما چیزی که یک وبلاگ یا یک سایت را از سایرین متمایز می‌کند، وقت و اشتیاقی است که نویسنده آن، صرف می‌کند. بدین صورت شما قادرید، خدمات بهتری به مشتریان‌تان ارایه دهید.

کسب و کار کوچکی را شروع کنید:

شورو شوق زیاد در یک کسب و کار معمولا به معنای ارایه محصولات بهتر و خدماتی گسترده تر می‌باشد. نگران شروع کار نباشید، تنها لازم است همواره به روز بوده و به علایق عموم مردم توجه کنید. شاید شما ندانید، اما بسیاری از مردم ممکن است به دنبال همان محصولات و یا خدماتی باشند که شما ارایه می‌کنید. با تشکری ویژه از اینترنت، امروزه اطلاع رسانی درباره محصولات کاری آسان به حساب می‌آید. برای راه انداختن فروشگاه آنلاین‌تان می‌توانید سایتی شخصی ایجاد کرده و یا از سایت‌هایی مشابه نظیر ebay استفاده کنید.

انجام کارهای کوچک مربوط به منازل:

کارهایی نظیر کوتاه کردن چمن‌ها، رسیدگی به باغچه‌ها و یا هرس درختان مشاغلی جالب هستند. اگر در انجام وظایفتان کوتاهی نکنید، مشتریان دایمی خواهید داشت که همواره به خدمات شما نیازمندند. همچنین می‌توانید ضمن انجام آن‌ها در هزینه ها نیز صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال از شاخ و برگ گیاهان برا ی گرم کردن منزل در زمستان و یا از برگ‌های کاج برای گرم نگهداشتن ریشه گیاهان گلدانی‌تان استفاده کنید.

کمک به سالمندان:

7

با مراجعه به انجمن‌ها و یا افراد مطلع با افراد سالمندی که در همسایگی‌تان زندگی می‌کنند، آشنا شوید. شما می‌توانید کارهایی نظیر خرید، رسیدگی به کارهای منزل و باغچه و یا رفتن به ادارات و پرداخت قبوض را برای آن‌ها انجام دهید. یکی دیگر از مزیت‌های این آشنایی‌ها، توسعه روابط و دوستی‌های عمیق‌تر خواهد بود.

کشاورزی و کشت محصولات ارگانیک:

8

این روزها و با توجه به روش‌های نوینی که برای کشاورزی و دامداری به وجود آمده است، محصولات ارگانیک و طبیعی، از جاگاه ویژه‌ای نزد مصرف کنندگان برخوردارند. ساخت یک گلخانه مجهز، استفاده از کودهای گیاهی، پرهیز از سم پاشی مکرر و بهره گیری از روش‌های سنتی کشت محصول از جمله راه‌هایی است که برای حصول بهترین نوع محصولات پیشنهاد می‌شود.

فروش لوازم کهنه و اشیاء بادآورده:

9

شاخه های هرس شده درختان را خشک کرده و بیارایید. شما می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین بفروش برسانید. باورکنید یا نه، بسیاری از مردم از این شاخه ها در پروژه های مربوط به صنایع دستی استفاده میکنند. در حقیقت بسیاری از چیزهایی که شما ممکن است دوبار به آن‌ها نگاه نکنید، توسط مردم و به صورت آنلاین سفارش داده می‌شوند. شما همچنین میتوانید شاخه های درهم پیچیده گیاهان را نیز به راحتی بفروشید. از این شاخه ها در تهیه دسته گل استفاده می‌شود. میوه‌های کاج هم که هر ساله در فصل پاییز بر زمین میریزند مثال خوب دیگری است. از این میوه ها در صنایع دستی و کارهای هنری استفاده شایانی می‌شود. اگر در کنار دریا زندگی می‌کنید به جمع آوری سنگ، مرجان، صدف و یا هر ره آورد دیگر دریا بروید. بسیاری از یافته های شما در تزیین اکواریوم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در آخر اگر به هیچکدام این موارد دسترسی ندارید، جای هیچ نگرانی نیست. شما می‌توانید با پرداخت مقداری پول کالاهای دیگران را خریداری کرده و از این مواد خام آثار هنری شگفت انگیزی خلق کنید. بسیاری از مردم خوشحال می‌شوند کسی را استخدام کنند تا این محصولات را برای آن‌ها تهیه کند. پس شما هم از راه جمع آوری این مواد و هم از راه فروش آن‎‌ها سود می‌برید.

به تابلوی تبلیغاتی متحرک تبدیل شوید:

10

برخی از افراد ماشین‌های خود را به تابلوهای تبلیغاتی متحرکی تبدیل کرده و از این راه درآمد قابل توجهی بدست می‌آورند. البته میزان این درآمد به وسعت شهرمحل زندگی و همین‌طور مسیرهای حرکت آن‌ بستگی دارد. می‌توانید در ازا دریافت پول تی شرت‌هایی با محتوی تبلیغاتی به تن کرده و محصولات خاصی را تبلیغ کنید.

اجاره فضاهای بی استفاده:

11

اگر شما یک فضای بی استفاده نظیر پارکینگ، اتاق‌های خالی و یا حتی یک قطعه زمین دارید که در حال حاضر برای شما کاربرد خاصی ندارند، می‌توانید آن‌ها را اجاره داده و از افزایش درآمد ماهیانه خود لذت ببرید.

مشارکت با دیگران:

گاهی برای افرایش درآمدتان، تنها کافی است در کار و کسب دیگران شریک شوید. بدین معنا که دیگران را تشویق کنید تا محصولات و خدمات خود را از طریق راه های ارتباطی که شما برایشان فراهم می‌کنید، تبلیغ کنند. راه های زیادی برای مشارکت شما دراین راه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از سایت شخصی، صفحات وب و نیز وبلاگ شخصیتان در این‌باره اقدام کنید. همچنین  می‌توانید با استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی به معرفی محصولات و خدمات بپردازید. پیشنهاد ما به شما، از حس شوخ طبعیتان در تهیه این ویدیوها نهایت استفاده را ببرید.

یک مغازه سی دی فروشی راه بیاندازید:

12

بی‌معطلی به سراغ حافظه کامپیوترتان بروید. مسلما هزاران برنامه جالب برروی هارد دیسکتان وجود دارد. موزیک، فایلهای تصویری، پوشه های عکس و ... .دست به کار شوید و اولین قدم در راه تاسیس یک فروشگاه کوچک ولی موفق را بردارید. حالا هم از فروش این سی دی های اورجینال درآمد قابل توجهی دارید و هم، همزمان به حافظه کامپیوترتان استراحتی داده اید. اگر مجموعه های ارزشمندی دارید، برای کسب درآمد بیشتر آن‌ها را جداگانه به فروش برسانید. البته گزینه های تشویقی فراموش نشود. موفق باشید.

فروش اعضای بدن (به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود) :

13

بسیاری از ما با این تیتر آشنایی داریم. در واقع به نظر میرسد روش فوق، امروزه به یکی از پرطرفدارترین شیوه های کسب درآمد (حداقل در کشور ما) تبدیل شده است. اما جدا از بحث درستی یا نادرستی این کار، شما می‌توانید با فروش بافت‌ها و مایعات بدنتان کسب درآمد کنید. به عنوان مثال اگر موهای بلند، پرپشت و سالمی دارید میتوانید آنها را به آرایشگاهها و یا مراکز دیگرمربوط به زیبایی فروخته و بسته به رنگ، سلامت و بلندیشان مبلغ مناسبی دریافت کنید. این مسئله در مورد سایر اندامها و نیز خون و پلاسما هم صدق میکند.

شغل‌تان را عوض کنید:

اگر در زمینه کاری آینده روشنی پیش رو نداشته ، یا جای هیچ ترقی و پیشرفتی ندارید، با وقار کامل استعفا داده، به دنبال شغل مناسب‌تری بگردید. پیشنهادات کاری دیگر را بررسی کنید، با توجه به حقوق مزایا و سایر امتیازات شغلی، گزینه مناسبی انتخاب کنید. علایق خود را در نظر گرفته و بدون واحمه وارد گود شوید.

به قانون عرضه و تقاضا توجه کنید:

14

اغلب ما با این قانون آشنایی داریم. هر کالا یا خدمتی که به میزان اندک ارایه ‌شود پرطرفدارتر از انواعی است که به صورتی گسترده ارایه می‌گردند. این یک قانون طلایی است، که توجه به آن به موفقیت شما در هر زمینه ای می انجامد. اگر شما به حرفه و یا تولید کالای خاصی علاقه دارید و همزمان افراد دیگری نیز به همین امور علاقمندند، یا آن را به صورت تفننی انجام می‌دهند، برای کسب موفقیت و امنیت مالی و شغلی به تلاشی گسترده و مبارزه‌ای جانانه تر نیازمندید. به عبارت دیگر بهتراست به سراغ کاری بروید که مهارت شما در انجام آن از اغلب افراد بیشتر بوده و تعداد رقبایتان کمتر باشد. این رمز موفقیت شماست.

اگر هدفتان کسب درآمد کافی پیش از بازنشستگی است:

15

پیشنهاد می‌کنیم مشاغل مختلف را مقایسه کرده، مشخص کنید کدام کارفرما در ازای کار سخت‌تر حقوق بالاتری می‌پردازد. توجه داشته باشید که اگر کاری سخت با ساعات استراحت کمتر انتخاب کنید، در مدت زمان کمتری به سرمایه کافی دست می‌یابید، ولی مسلما لذت چندانی از ساعات کاری تان نخواهید برد.  ولی اگر به دنبال رضایت شغلی بوده و حفظ وضعیت فیزیکی ایده‌آل نیز برای شما حایز اهمیت است کار مورد علاقه تان را بیابید. اما در نظر داشته باشید که همواره کسب موفقیت نیازمند اراده ای قوی و هدف گذاری مشخص است.

وقت طلاست:

16

این جمله سرمشق زندگی بنجامین فرانکلین بود، دیپلمات، ژورنالیست، مخترع و سیاستمدار نامی آمریکا. توانایی شما در زمان دقیق و جلوگیری از گسیختگی امور و برنامه هایتان عامل کلیدی در پیشبرد اهداف و در نهایت درآمد زایی شماست. چه کارمند باشید و چه کارفرما، به زمان بندی اهداف و مسیولیت‌هایتان توجه کنید. همواره از خود سوال کنید کدام فعالیت به افزایش سرمایه شما کمک می‌کند و کدام یک تنها موجب اتلاف وقت و انرژی است. افزایش تمرکز شما بر روی موارد مشخص و از پیش تعیین شده، باعث پیشبرد سریعتر پروژه ها و در نتیجه سوددهی سریعتر آنها میگردد.

نرخ خود را افزایش دهید:

اگر شما ارایه دهنده خدمات، کالاها و یا دارای مهارتهای خاصی هستید که مشتریان زیادی داشته ولی به منابع چندانی نیازمند نیست، درآمد خوبی خواهید داشت. ولی متاسفانه افراد زیادی هستند که علی رغم این امکانات سود چندانی نمیبرند. سوال این است چرا؟ پاسخ ما در این نکته خلاصه می‌شود که چه این افراد برای خود کار کنند و چه برای دیگران، متواضع‌تر و یا به عبارتی کمروتر از آن هستند که متقاضی دستمزدی معادل وقت و انرژی که صرف می‌کنند، باشند. اگر شما خود کارفرما هستید نخستین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید مشتریان شما به اندازه زمانی که برای آنها صرف می‌کنید، هزینه پرداخت کنند و اگر برای دیگران کار می‌کنید، تقاضای افزایش حقوق و مزایا و یا یک ترفیع شغلی درخواست چندان غیر معقولانه ای نخواهد بود. در بازار رقابت به میزان سود خود در مقایسه با دیگر رقبا توجه کنید و اگر این سود پایین است، برابری قیمت با خدمات یا کالاهایی که ارایه می‌دهید را بازبینی کنید. در نهایت اگر واقعا پتانسیل لازم را در خود نمی‌بینید، بیشتر تلاش کنید، یاد بگیرید و از ایجاد ارتباطات موثر با افراد صاحب نام و با نفوذ غافل نشوید.

تجدید نظری در معنای رفاه:

اغلب مردم از این حقیقت که، اغلب افراد ثروتمند، دکتر، وکیل و یا سرمایه گذاران بزرگ با خانه‌های مجلل و ماشین‌های گرانقیمت نیستند، شگفت زده می‌شوند. در حقیقت آنها مردان و زنانی هستند که زندگی به مراتب ساده تر از میزان ثروتشان را می‌گذرانند و واقعا چرا؟ پاسخ این پرسش ساده است. شاید شما هم این مثل را شنیده باشید که پول، پول می آورد. در واقع اگر این افراد سرمایه‌های خود را صرف ظواهر زندگی کنند، در دستیابی به سرمایه و سود بیشتر ناکام خواهند بود. شما به جایی نخواهید رسید اگر در جیبتان سوراخ بزرگی داشته باشید. فراموش نکنید که افزایش درآمد لزوما به معنای رفاه بیشتر نیست. پس انداز فراموش نشود: به هر میزانی که پس انداز کنید به همان میزان به سود و سرمایه خود می‌افزایید. وقتی به هر میزانی که درآمد کسب می‌کنید به همان مقدار بر مالیات شما افزوده میشود، عاقلانه‌تر این است که بخشی از درآمدهای خود را پس انداز کنید.

راه کارهایی برای کاهش مالیات:

به هر میزان که مالیات شما کاهش پیدا می‌کند، بر درآمد شما افزوده می‌شود. برای کاهش مالیاتتان، کافی است تا جایی که امکان دارد از منابع خود استفاده کنید. خانه ماشین و ملزومات اداری وغیره. به تمام مواردی که شما را در کاهش میزان بیمه کمک می‌کنند توجه کنید. از قوانینی که به توسعه تجارت وسرمایه شما کمک می‌کنند غفلت نکنید، مخصوصا اگر درآمدزایی بیشتر، هدف شما است. توجه به برنامه‌های مرتبط با بازنشستگی: اگر برای یک شرکت یا اداره کار می‌کنید، حتی الامکان سعی کنید از برنامه هایی که برای دوران بازنشستگی کارمندانشان درنظر دارند مطلع شوید. اگر خوش شانس باشید، حتما از مزایای بازنشستگی خوبی برخوردار می‌شوید. این مزایا حتی می‌توانند در زمینه مالیاتی نیز مفید بوده، کمک کنند تا زمان طولانی تری از خرج کردن پولتان لذت ببرید. برای بهره بردن از این امکانات از هم اکنون به فکردوران بازنشستگیتان باشید.

به میزان دارایی و بدهکاری های خود توجه کنید:

17

در اصل میزان پولی که در جیبتان می‌گذارید و یا از آن برمی‌دارید مشخص کننده میزان دارایی و میزان بدهکاری شماست. شما خانه خود را دوست ‌دارید و برای بهتر شدن آن هزینه می‌کنید. چه بسا میزان این هزینه از سرمایه شما بیشتر باشد و به نوعی بدهکار شوید. ولی باید دید که آیا این هزینه ها به شکلی مناسب توسط همین خانه جبران خواهند شد. بهتر است پول خود را در فعالیتهای که سود بیشتری دارند هزینه کنید و بی جهت برای امور بی‌اهمیت بدهکار نشوید. این به نوعی پس انداز هم به شمار می آید. درآمد خود را در فعالیت‌هایی نظیر بازار بورس، مشارکت در اختراعات و حقوق مربوط به کپی رایت سرمایه گذاری کنید. سرمایه خود را به کار انداخته و از افزایش دارایی‌های خود لذت ببرید. به قدرت خرید خود و به میزان تورم توجه کنید. ارزش پول شما به میزان تورم وابسته است. هر چه تورم بالاتر برود از ارزش پول شما کاسته می‌شود. برای غلبه بر زمان و تورم، بهترین کار سرمایه گذاری در زمینه های مناسبی همچون بازار بورس و یا سایر فعالیتهایی است که در برابر افزایش نرخ تورم از دارایی شما محافظت می‌کنند.

بازار بورس این روزها خیلی داغ است:

مدتی است که سرمایه گذاری در معاملات بورس، به شغلی پرسود بدل شده است. اما هیچ چیز را نباید به شانس واگذار کرد. تحقیق کنید، از حرفه‌ای‌ها نظر بخواهید و با آگاهی کامل اقدام کنید.

نوجوانان:

به والدین خود در کارهای خانه، تعمیرات منزل و هرچیزی که از عهده‌تان بر می‌آید کمک کنید. پول‌های توی جیبی را پس انداز کرده و سعی کنید از همین حالا، سرمایه گذاری را امتحان کنید. به دنبال یادگیری علوم مختلف باشید و هرگز از درس غافل نشوید.در چند روز باقی مانده تا پایان فصل تابستان، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های پاییزه‌ی زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن ها به فروش محصولات خوراکی محبوب و باب‌میل مشتریان بپردازید.سعی کنید از همین حالا، انجام کار با نهایت دقت و پشت کار فراوان را سر لوحه زندگی خود قرار دهید و به فکر آینده باشید. دورنمایی از آن چه می‌خواهید در سال‌های آینده داشته باشید، شغل‌تان و ایده آل‌های زندگی خود ترسیم کنید و برنامه ریزی مناسب را از یاد نبرید.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات