5 اپلیکیشن کاربردی برای اصلاح عادات شما در حوزه سلامت

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
مطالعه 5 دقیقه
بسیاری از ما با آغاز سال نو با خود عهد و پیمان می‌بندیم که مثلا از این پس خواب بیشتری داشته باشیم، به‌طور مرتب ورزش کنیم و غیره. اما این عهد و پیمان‌ها معمولاً در حد حرف باقی می‌ماند و کمتر پیش می‌آید تا واقعا به‌طور ممتد به آن‌ها عمل نماییم. در ادامه مقاله پنج اپلیکیشن کاربردی را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر عادات بد خود در حوزه سلامت را تغییر دهید.
تبلیغات

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که با آغاز سال نو با اطمینان خاطر می‌گویند که می‌توانند عادات بد خود را ترک کنند، ولی هنوز ماه اول سال تمام نشده تمام عهد و پیمان خود را به باد فراموشی می‌سپارند؟!

داشتن پشتکار و پافشاری بر بهبود وضعیت رژیم غذایی، به میزان کافی خوابیدن، انجام تمرینات روزانه و سایر کارهایی که بخواهید برای بهبود وضعیت سلامت خود انجام دهید، بدون یک عامل خارجی کمی دشوار می‌گردد. اما نگران نباشید، اپلیکیشن‌های مناسبی برای رفع این مشکل ارائه شده‌اند که به مردم کمک می‌کنند تا رفتار و عادات خود را تغییر دهند. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا درباره عادات کنونی خود آگاه‌تر گردیده و سپس شما را با مجموعه‌ای از متخصصان یا شبکه‌ای از افراد که اهدافی مشابه با شما دارند در ارتباط قرار می‌دهند.

این اپلیکیشن‌ها فقط برای افرادی که می‌خواهند مثلا وزن خود را کاهش دهند یا فعالیت روزانه خود را بیشتر کنند، ساخته نشده‌اند، بلکه بازه کاری آن‌ها وسیع‌تر است و می‌توانند به افرادی که قصد دارند از کافئین پرهیز کنند، یا تمرین مدیتیشن داشته باشند، یا وضعیت نشستن در هنگام کار و ... را بهبود بخشند، کمک نمایند.

واضح است که اصل کار بر عهده شما است! این اپ‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند ولی اگر کاهل باشید و سستی کنید، باید مشکل را در درون خودتان جستجو کنید. به هر حال اگر قصد دارید تا عادت مناسبی را حفظ کنید ولی در انجام آن بی‌نظم هستید یا پشتکار لازم را ندارید، در ادامه پنج برنامه کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند انگیزه شما برای رعایت عهدتان را افزایش دهند.

FITOCRACY برای iOS

یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌ها در این زمینه Fitocracy است که شبکه‌های اجتماعی را با فعالیت‌های کاربر ترکیب کرده و به او کمک می‌کند تا به اهداف خود (از دویدن تا تمرین یوگا تا یک رژیم غذایی مناسب) پایبندی بیشتری داشته باشد.

کاربران با انجام فعالیت‌ها و دنبال کردن روتین‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اند، اطلاعات مربوط به پیشرفت خود را به برنامه می‌دهند، ولی شاید ارزشمندترین ویژگی این برنامه آن باشد که می‌تواند گروه‌هایی از افراد با فعالیت‌های مشابه را تشکیل دهد.

HEALTHTAP برای iOS و اندروید

از سال گذشته که این اپلیکیشن عرضه شد، هدفش این بود که بتواند به بیماران کمک کند تا به شبکه‌ای از 30,000 دکتر داوطلب دسترسی یابند، اما در ماه اخیر این استارتاپ بخش ویژه‌ای مخصوص اهداف کاربر به اپلیکیشن خود افزود تا به افرد کمک کند که بتوانند سلامت عمومی خود را با نو شدن سال، بهبود بخشند. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند اطلاعات کاملی در گستره وسیعی از موضوعات مختلف را کسب کنند. از رژیم غذایی و ورزش کردن گرفته تا کاهش استرس و بهبود روابط.

HealthTap این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند در هر یک از این موضوعات از دکترها و متخصصان آشنا با زمینه مربوطه سوالات مورد نظر خود را بپرسند، یا ویدئوهای ضبط شده توسط این دکترها را مشاهده کنند.

HEALTHY HABITS برای iOS

این اپلیکیشن مورد تحسین پزشک ارشد ارتش ایالات متحده قرار گرفته و مردم را در جهت داشتن عادات و الگوهای بهتر سلامتی راهنمایی می‌کند. Healthy Habits به کاربران یادآوری می‌کند که چه عاداتی را باید (یا نباید) انجام دهند و فضایی برای ثبت روند پیشرفت آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرد. کاربران می‌توانند از یک «کتابخانه عادات» موردی را انتخاب کنند یا الگوی مورد نظر خود را بسازند و سپس تعیین کنند که دوست دارند هرچه مدت یک بار هشدارهای مربوط به یادآوری را دریافت کنند. شما می‌توانید یک تصویر یا یک جمله را به‌عنوان دلیل تغییر عادت انتخاب کنید تا همیشه در جلوی چشمتان بوده و به شما انگیزه دهد. حتی می‌توانید تصویر یا نوشته‌ای را برای پایان دوره انتخاب کنید که نشان دهد جایزه‌ای که برای خود در نظر گرفته‌اید چه چیزی است؟ رابط کاربری این اپ بسیار ساده است و به خوبی نیاز شما را بر طرف می‌کند.

BLOOM و JUICE برای iOS

دو برنامه Bloom و Bliss هر دو از تصاویر و گرافیک فوق‌العاده‌ای برای ترغیب مردم به زندگی سالم‌تر بهره می‌گیرند. نرم‌افزار Bloom که سال گذشته ارائه شد، به افراد این امکان را می‌دهد که از بین چند «حوزه زندگی» شامل سلامتی، روابط، سبک زندگی و خلاقیت موردی را انتخاب کنند. سپس شبکه‌ای از تصاویر، نوشته‌ها، موسیقی و یادآورهایی درباره فعالیت‌های شما را می‌سازد تا انگیزه بیشتری را در شما ایجاد کند. مثلا اگر تصمیم دارید آب بیشتری بنوشید، می‌توانید تصویری را از بین گالری تصاویر بسیار زیبای این اپلیکیشن انتخاب کرده و یک قطعه از بین موزیک‌های خود یا آیتیونز انتخاب کنید تا در زمان خاصی به صورت یک یادآور برای شما نمایش داده شود. اپلیکیشن Juice ماه گذشته ارائه شد و به شکل مشابهی به افراد کمک می‌کند تا تمرینات ورزشی، رژیم غذایی و خواب خود را کنترل کنند و سطح انرژی خود را بهبود بخشند. کاربران هر روز حس و حال، انرژی و فعالیت‌های خود را در برنامه وارد می‌کنند و برنامه پس از مدتی راهنمایی‌های مناسبی با تأیید متخصصان برای بهبود وضعیت کنونی به کاربر ارائه می‌دهد.

LIFT برای iOS

این استارتاپ که توسط بنیان‌گذاران توئیتر، اوان ویلیامز و بیز استون پشتیبانی شده، قصد دارد تا با استفاده از قابلیتی مشابه Check-in پس از انجام فعالیتی در جهت بهبود سلامت و ایجاد انگیزه در افراد، عادات مناسب سلامتی را تشویق کند. این اپلیکیشن فعالیت‌های درست در زمینه سلامت، مثل مصرف مولتی‌ویتامین و قرار دادن بدن در موقعیت صحیح در شرایط مختلف ا پیشنهاد می‌کند. همچنین با انجام فعالیت‌هایی در زمینه بهره‌وری و عادات مناسب در سبک زندگی، مثل نوشتن بیشتر در بلاگ یا زود از خواب بیدار شدن نیز می‌توانید از قابلیت شبه Check-in این برنامه استفاده کنید. این اپ تمام افرادی که عادت خاصی را دنبال می‌کنند را نشان می‌دهد و به محض این که شخصی Check-in می‌کند، فعالیت وی را با سایر اعضای گروه به اشتراک می‌گذارد. اعضای هر گروه می‌توانند دیدگاه‌های سایرین درباره پیشرفت خودشان را مشاهده نمایند یا یکدیگر را تشویق نمایند.

اگر نرم افزار مشابه‌ای را می‌شناسید آن‌ها را به دوست خود در زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات