تماشا کنید: ساخت یک پهپاد با اندازه‌ ای کوچکتر از کف دست

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
این روزها پهپادها محبوبیت زیادی دارند و می‌توان نشانه‌ای از این ابزار‌ها را در تمام حوزه‌ها دید. یکی از حوزه‌هایی که پهپادها نقش پررنگ‌تری دارند، حوزه‌ی نظامی است. ارتش آمریکا نسل جدیدی از پهپادها را آزمایش می‌کند که اندازه‌ی آن از کف دست کوچک‌تر است.
تبلیغات

 پهپاد کوچکی که ارتش آمریکا به تازگی مورد آزمایش قرار داده، توسط یک کمپانی نروژی با نام Prox Dynamics توسعه یافته است. سایز پهپاد مورد نظر به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند در کف دست به راحتی جا بگیرد. براساس اطلاعات ارائه شده، این پهپاد اندازه‌ای 10 در 2.5 سانتی‌متری دارد و وزن آن 18 گرم است. با وجود سایز کوچک و وزن بسیار پایین این پهپاد، انوع سنسورها نظیر دوربین‌های حرارتی با برد بیش از 950 متر در این پهپاد گنجانده شده است. سایز کوچک این پهپاد در کنار قابلیت‌هایی نظیر بهره‌گیری از سنسور‌های مختلف، آن را به گزینه‌ی خوبی برای عملیات شناسایی و جاسوسی تبدیل کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Defense One، ارتش ایالات متحده تعداد بسیار زیادی از این پهپادها را تهیه کرده و در نظر دارد تا در ماه مارس میلادی آن‌ها را آزمایش کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که Black Hornet Nano که قیمتی 40٫000 دلاری دارد از سال 2013 جزو تجهیزات ارتش برتانیا است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات