اپل در گذشته اسناد محرمانه‌ای را منتشر کرده که به دلیل فاش کردن همین اسناد توسط سامسونگ، به دنبال جریمه این شرکت بوده است

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
آخرین مناقشات بین اپل و سامسونگ به جایی کشیده شد که وکیل سامسونگ اسناد محرمانه اپل که به ارتباط این شرکت با نوکیا اشاره داشتند و برای کمک به روند شکایت این شرکت در اختیار دادگاه قرار گرفته‌ بودند را فاش کرد و اپل نیز در این رابطه از سامسونگ شکایت کرد. حال خود اپل آن اسناد را سهوا یا عمدا منتشر کرده است.
تبلیغات

سامسونگ برای اینکه قاضی را متقاعد کند که بابت فاش کردن اسناد محرمانه اپل نباید این شرکت را جریمه کند،‌ اعلام کرده که خود اپل اسناد مشابه‌ای که به ارتباط بین اپل و نوکیا اشاره داشته‌‌اند را پیش از این منتشر کرده است.

سامسونگ ادعا می‌کند که اپل در ماه اکتبر اسناد مربوط به توافق‌نامه این شرکت با نوکیا را برای مدت ۴ ماه بصورت عمومی منتشر نموده بود. گفته می شود که اپل در آن زمان دیگر اسناد محرمانه توافقات خود با شرکت‌های دیگر را نیز منتشر کرده بوده. در آن اسناد اطلاعاتی از توافقات اپل با گوگل و سامسونگ نیز وجود داشته است.

ظاهرا اپل متوجه می‌شود که باید اسناد خود را محرمانه حفظ کند و از انتشار آن‌ها جلوگیری نموده و حالا سامسونگ می‌گوید اسنادی که زمانی بصورت عمومی منتشر شده‌اند محرمانه قلمداد نمی‌شوند و نباید دادگاه سامسونگ را برای فاش نمودن این نوع از اسناد جریمه کند.

اپل از ارایه اطلاعات در این باره خودداری کرده است و سامسونگ سخت در تلاش است تا دادگاه را تحت فشار قرار دهد و به نوعی مانع اعمال جریمه برای این کمپانی گردد. البته این جریمه تنها بخش کوچکی از جریمه اصلی خواهد بود که اپل به دنبال آن است. اپل سعی دارد تا بار دیگر سامسونگ را در دادگاه محکوم کند و این کمپانی کره‌ای را به دلیل استفاده از پتنت‌های این شرکت جریمه سنگین کند. احتمالا دادگاه شکایت اپل از سامسونگ پس از این نیز ادامه خواهد داشت چرا که سامسونگ در پرچمدار جدید خود نیز برخی از فناوری‌هایی که اپل اولین بار در تلفن آیفون 5s رونمایی کرده بود را بکار برده و احتمالا اپل از این موضوع به سادگی نخواهد گذشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات