اخبار خوب از تغییرات اپل در نمایشگر آیفون و آیپدها

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
بنابر اخبار منتشر شده توسط یک رسانه کره‌ای گویا اپل می‌خواهد تحولی اساسی در بخش نمایشگرهای دستگاه‌های خود ایجاد کند. آیفون به نمایشگرهای بزرگ تر از 5 اینچ تجهیز خواهد شد. آیپد بسته به ابعاد نمایشگر به چند سطح تقسیم بندی خواهد شد. آیپد مینی سال آینده از نمایشگری با وضوح بالاتر بهره می‌برد. نمایشگرهای OLED به دستگاه‌های اپل از جمله ساعت هوشمند iWatch خواهد آمد. نمایشگرهای مک بوک‌ها مصرف توان پایین تری خواهند داشت.
تبلیغات

همچنین علاوه براینکه اپل بخشی از نمایشگرهای مورد نیاز خود را از Japan Display تامین خواهد کرد، تکیه بیشتری روی LG و Samsung خواهد داشت.

افزایش ابعاد صفحه نمایش آیپد برای تنوع و پاسخ به نیاز کاربران مختلف کاملا منطقی به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد ابعاد آیپد جدید حدود 12 تا 13 اینچ خواهد بود. این تنوع ابعاد حمله‌ای دیگر به دنیای کم رمق لپ تاپ‌ها خواهد بود، لپ‌تاپ‌هایی که امروزه با کاهش فروش مواجه شده اند.

مدت هاست که شایعاتی در مورد عرضه آیپدمینی با وضوح نمایشگر بالاتر به گوش می‌رسد، انتظاری که ما داریم عرضه آیپدمینی جدید با وضوح نمایشگری معادل با نسل چهارم و سوم آیپد است. گزارشات اخیر خبر از محدودیت در منابع تولید صفحه نمایش می‌دهند بنابراین آیپد مینی با نمایشگر رتینا احتمالا سال آینده از راه خواهد رسید.

در مورد OLEDها باید گفت، اپل برای ساخت ابزارهای پوشیدنی با مصرف انرژی پایین انتخابی مناسب تر از این فناوری ندارد، از طرفی دیگر به گفته‌ی تیم کوک این نمایشگرها جایی در بین فناوری‌های نمایشگر اپل ندارند. نمایشگرهای رتینا در زمینه مصرف انرژی بسیار پر مصرف هستند و شاید یکی از دلایلی که مک بوک ایر‌ها هنوز به این فناوری مجهز نشده اند نیز همین مصرف انرژی بالای آن هاست.

از آن جا که طبق گزارشات رسیده اپل می‌خواهد وابستگی خود را در تولید قطعات به سامسونگ کمتر کند، معلوم نیست که آیا این شرکت در نهایت به حریف همیشگی (سامسونگ) اعتماد خواهد کرد یا خیر؟

احتمال اینکه حداقل برخی از پیش بینی‌های بالا به واقعیت بپیوندند نسبتا زیاد است. باید دید در سال 2014 چه اتفاقاتی برای دنیای نمایشگرها خواهد افتاد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات