اپل خبر از یک رکورد تازه داد: فروش 9 میلیون تلفن آیفون 5s و آیفون 5c در اولین آخر هفته

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل یک بیانیه خبری را منتشر نموده و در آن خبر از فروش 9 میلیون آیفون در آخر هفته اول را داده است. این میزان فروش مربوط به هر دو تلفن آیفون 5s  و آیفون 5c می‌شود. پیش از این رکورد بیشترین فروش در اولین آخر هفته عرضه محصولات اپل مربوط به آیفون 5  با فروش 5 میلیون دستگاه بود.
تبلیغات

هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که آیفون 5s نسبت به آیفون 5 برتری خاصی ندارد و بهره بردن از ظاهر و طراحی مشابه به نسل قبل، باعث افت فروش این تلفن می‌شود، اما آمار و ارقامی که اپل امروز منتشر نموده خلاف باور کارشناسان، حداقل در روزهای ابتدایی عرضه محصول را نشان می‌دهد.

بسیاری از مراکز فروش آیفون 5s، تمام موجودی خود را به فروش رسانده‌اند و علاقمندان محصولات اپل در انتظار عرضه محصول مورد علاقه خود هستند. نزدیک‌ترین پیش بینی به میزان فروش آیفون‌های جدید اپل را موسسه Analysts انجام داده بود که بین 5 تا 8 میلیون دستگاه در آخر هفته اول را پیش بینی کرده بود.

اپل همچنین اعلام نموده که 200 میلیون از ابزارهای مبتنی بر iOS به نسخه 7 این سیستم عامل بروز شده‌اند. اپل این موضوع را «سریع‌ترین بروز رسانی نرم افزاری در کل تاریخ» عنوان کرده است.

البته این موضوع را نیز باید درنظر داشت که آیفون 5 در هفته اول عرضه تنها در 9 بازار مختلف دنیا عرضه شد، اما آیفون 5s و آیفون 5c در 11 منطقه از دنیا عرضه شده‌اند که یکی از آنها بازار بسیار بزرگ و پراهمیت چین است.

گزارش‌های غیر رسمی نیز خبر از فروش سه برابری آیفون 5s نسبت به آیفون 5c می‌دهند که اگر این آمار حقیقت داشته باشد، طرافداران اپل همچنان به دنبال تلفن پرچمدار و گران قیمت این شرکت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات