مقایسه تصاویر مفهومی آیپد 12.9 اینچی با مک‌بوک ایر 13 اینچی و دیگر آیپد‌ها

یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش، وب‌سایت کره‌ای ETNews.com گزارش داده بود که اپل در حال بررسی امکان ساخت آیپد ۱۲.۹ اینچی و رونمایی آن در اوایل سال ۲۰۱۴ است. تا به عنوان خواهر بزرگ‌تر به خانواده آیپدها ملحق شود. بر اساس همین گزارش، این آیپد iPad Maxi نام خواهد داشت. این گزارش به سرعت یک ادعای نادرست نامیده و کنار گذاشته شد. تا اینکه وال‌استریت ژورنال، ماه گذشته، گزارشی از آیپد ۱۲.۹ اینچی منتشر کرد و iPad Maxi را مجدداً بر سر زبان انداخت. در ادامه این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با انتشار این گزارش و جدی‌تر شدن احتمال وجود یک آیپد بزرگتر،  وب‌سایت MacRumors به کمک وب‌سایت CiccareseDesign تصاویری مفهومی از این آیپد تهیه کرده و اندازه آن را با مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و دیگر آیپدها مقایسه کرده است. بر اساس تصاویر منتشر شده، نسل پنجم آیپد، شبیه آیپد مینی خواهد بود که البته کناره‌های باریکتری دارد.

iPad Maxi Concept

افزایش اندازه صفحه‌نمایش آیپد از ۹.۷ به ۱۲.۹ اینچ (۴۰ درصد افزایش)، با حفظ نسبت تصویر ۴:۳ (رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸)، ممکن است حاکی از این مسأله باشد که اپل قصد ندارد رزولوشن آیپد جدیدش را افزایش بدهد. این کار باعث می‌شود، تراکم پیکسل‌ها از ۱۳۲ (و در صفحه‌نمایش‌های رتینا از ۲۶۴) به ۹۹ (و در صفحه‌نمایش‌های رتینا به ۱۹۸) کاهش یافته و در نتیجه آیکون‌ها در صفحه‌نمایش، بسیار بزرگ‌ نمایش داده شوند. از طرف دیگر اگر اپل، تراکم پیکسل‌ها را در iPad Maxi حفظ کند، رزولوشن صفحه‌نمایش به ۱۳۶۶ در ۱۰۲۴ (و در صفحه‌نمایش‌های رتینا به ۲۷۱۲ در ۲۰۴۸) افزایش می‌یابد.

iPad Maxi Concept

اما، اگر اپل قادر به ساخت صفحه‌نمایش HD باشد، پس باید بتواند صفحه‌نمایش آیپد مینی را هم ارتقاء بدهد. تصاویر مفهومی وب‌سایت MacRumors به علاقمندان فرصت می‌دهد سایز آیپد احتمالی اپل را با محصولات دیگر این کمپانی مقایسه کنند. انتظار می‌رود، اپل، نسل پنجم آیپد را به همراه آیپد مینی مجهز به صفحه‌نمایش رتینا، اوایل پاییز معرفی نماید. وب‌سایت کره‌ای سال ۲۰۱۴ را زمان معرفی آیپد ۱۲.۹ اینچی اعلام کرده بود در حالیکه که وال‌ استریت صحبتی از زمان رونمایی آن به میان نیاورده است.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل در حال ساخت یک آیپد بزرگ‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات