زن سیاه پوست هوش مصنوعی نیم رخ در حال فکر کردن

سال ۱۴۰۱ از دریچه فناوری؛ مرور خاطرات هیجان‌انگیز، خبرساز و تلخ [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰مطالعه 1 دقیقه
از فرا رسیدن دوران چت‌بات‌های هوش مصنوعی تا فناوری‌های ترسناک و البته خاطرات تلخ قطعی اینترنت؛ ۱۴۰۱ با همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌هایش به تاریخ پیوست.
تبلیغات

سرعت پیشرفت صنعت فناوری خیره‌کننده است. در سالی که گذشت مفاهیم جدیدی روی کار آمدند، هوش مصنوعی بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی کرد و گجت‌های هیجان‌انگیزی رونمایی شدند. همزمان اتفاقاتی تلخ نیز تجربه کردیم.

برخی از فناوری‌های سال ۱۴۰۱ بیشتر از آن‌که هیجان‌زده‌مان کنند، حس رعب و وحشت به‌همراه داشتند. سیستم‌های هوش مصنوعی برای اولین‌بار به عموم مردم نشان دادند که تا چه حد پیشرفته و پرکاربرد شده‌اند.

تماشا در یوتیوب

رشد انفجاری محبوبیت هوش مصنوعی در نتیجه‌ی انتشار عمومی ChatGPT مهم‌ترین اتفاق صنعت فناوری در سال گذشته بود. به‌لطف این سیستم سرانجام فهمیدیم امروزه هوش مصنوعی می‌تواند مثل انسان متن و کد بنویسد و حتی کاربران را فریب دهد.

تعدیل نیروی گسترده در صنعت فناوری، تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک، انهدام بالون چینی توسط جنگنده‌های آمریکا و پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به فضا جزو دیگر اتفاقات مهم سال گذشته بودند.

ترندهای صنعت فناوری در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه پیدا کرده‌اند و همچنان تمرکز اصلی بر هوش مصنوعی است. بحث پیرامون ایمنی هوش مصنوعی روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود؛ عده‌ای از چهره‌های سرشناس موضعی انتقادی علیه هوش مصنوعی دارند و عده‌ای دیگر معتقدند که به‌جای ترس باید به دنبال راه‌هایی برای استفاده‌ی حداکثری از این فناوری باشیم.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات