هوش مصنوعی میدجرنی ۵؛ این‌ واقعی‌ترین تصویر غیرواقعی است

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
چهره دختر جوان در سایه هوش مصنوعی میدجرنی ۵ / Midjourney 5
جدیدترین نسخه‌ی هوش مصنوعی میدجرنی تصاویری خلق می‌کند که به‌طرز عجیب و ترسناکی واقع‌گرایانه‌اند، اما وجود خارجی ندارند.
تبلیغات

توسعه‌دهنده‌ی میدجرنی جدیدترین نسخه از این هوش مصنوعی را در دسترس قرار داده و کاربران را بسیار هیجان‌زده کرده است. میدجرنی که سال گذشته منتشر شد، ساختن تصاویر را با دستور متنی امکان‌پذیر می‌کند. نسخه‌ی پنجم میدجرنی به‌حدی واقع‌گرایانه شده که برخی از کاربران را ترسانده و عده‌ای دیگر گفته‌اند این تصاویر «بیش‌ازحد بی‌نقص است.»

دلقک در مترو هوش مصنوعی میدجرنی ۵ / Midjourney 5

بر اساس گزارش Ars Technica، نسخه‌ی پنجم هوش مصنوعی Midjourney هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در دسترس است.

یک طراح گرافیک در توییتر می‌گوید مشاهده‌ی نتایج میدجرنی ۵ مثل این است که ضعیف‌بودن چشم‌ها را برای مدت‌زمانی طولانی نادیده بگیرید و سپس عینک بخرید: «به‌ناگهان همه‌چیز را با وضوح 4K می‌بینید، این به‌طرز عجیبی گیج‌کننده ولی شگفت‌انگیز است.»

همبرگر غیرواقعی نمونه هوش مصنوعی میدجرنی ۵ / Midjourney 5

حدوداً یک سال از انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی میدجرنی می‌گذرد. این هوش مصنوعی به دلیل خلق تصاویر واقع‌گرایانه، بارها خبرساز شد، اما نسخه‌ی پنجم تصاویری خلق می‌کند که جزئیات آن‌ها باورنکردنی است.

میدجرنی عملکردی مشابه سرویس‌های Stable Diffusion و DALL-E دارد. این ابزارها برپایه‌ی دیتاست عظیمی از میلیون‌ها اثر هنری تعلیم داده شده‌اند و صرفاً از روی متن، تصاویر جدید خلق می‌کنند.

دختر جوان در رستوران هوش مصنوعی میدجرنی ۵ / Midjourney 5
پسر جوان در گل فروشی هوش مصنوعی میدجرنی ۵ / Midjourney 5

میدجرنی تنها هوش مصنوعی خبرساز دنیا نیست. از اواخر سال ۲۰۲۲، چت‌بات ChatGPT اینترنت را درنوردیده است. این چت‌بات همچون انسان با شما حرف می‌زند، شعر می‌گوید و کد می‌نویسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات