راهکار موقت مایکروسافت برای کاهش مشکلات بینگ جدید؛ محدودیت پنج سؤال در هر چت

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بینگ جدید مایکروسافت
با محدودیت جدید هوش مصنوعی بینگ، در هر مکالمه می‌توان فقط پنج سؤال کرد و حداکثر تعداد سؤالات در روز ۵۰ عدد است.
تبلیغات

پس‌ از اینکه در چند روز اخیر شاهد گزارش‌های متعدد درباره پاسخ‌های غیرمنطقی و عجیب‌وغریب بینگ جدید بودیم، اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته است محدودیت‌هایی در این چت‌بات اِعمال کند. از این به‌بعد هریک از کاربران فقط می‌توانند در هر روز ۵۰ سؤال از این هوش مصنوعی بکنند و علاوه‌براین در هر جلسه‌ی چت، فقط می‌توان تا پنج سؤال یا درخواست را به‌طور پشت‌سرهم مطرح کرد.

تیم بینگ در پستی وبلاگی گفت:

داده‌های ما نشان می‌دهد اکثر مردم در همان پنج سؤال اول، پاسخ درخواست‌های خود را از بینگ جدید دریافت می‌کنند و فقط ۱ درصد از مکالمات بیش‌ از ۵۰ پیام دارند. اگر کاربران به محدودیت ۵ درخواست در هر جلسه برسند، هوش مصنوعی بینگ از آن‌ها درخواست می‌کند موضوع جدیدی را شروع کنند تا بدین‌ترتیب از ایجاد چت‌های طولانی و بی‌راهه‌رفتن چت‌بات جلوگیری شود.
- تیم بینگ

به‌نوشته‌ی ورج، مایکروسافت در اوایل هفته‌ی جاری هشدار داد که چت‌های طولانی‌تر با ۱۵ سؤال یا بیشتر با بینگ جدید ممکن است باعث شود این هوش مصنوعی پاسخ‌هایی ارائه دهد که برای آن‌ها برنامه‌ریزی نشده است یا با لحنی خارج از چهارچوب خود صحبت کند. غول فناوری مستقر در ردموند می‌گوید پاک‌‌کردن مکالمات پس‌ از مطرح‌کردن پنج سؤال یا درخواست، از گیج‌شدن مدل هوش مصنوعی جلوگیری آن می‌کند.

عملکرد عجیب‌وغریب بینگ جدید تا آن‌جا پیش‌رفت که اخیراً حتی سعی کرد ازدواج نویسنده‌ی نیویورک‌تایمز را به‌هم بزند. مایکروسافت همچنان در تلاش است تا لحن بیان چت‌بات خود را بهبود دهد. این شرکت می‌گوید با دریافت بازخوردهای بیشتر کاربران، محدودیت‌های جلسات چت را بررسی خواهد کرد و با بهره‌گرفتن از آن‌ها عملکرد هوش مصنوعی را بهبود خواهد داد.

اکنون باید دید چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت در ادامه‌ی مسیر تکامل خود، با چه مشکلات دیگری مواجه خواهد شد و آیا این شرکت می‌تواند نسخه‌ای کامل و بی‌نقص از بینگ جدید را دردسترس میلیون‌ها کاربر اینترنت قرار دهد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات