بینگ جدید مبتنی‌بر ChatGPT از امروز به‌طور محدود دردسترس قرار می‌گیرد

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بینگ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی
به‌زودی می‌توانید نسخه‌ی جدید موتور جستجوی بینگ مایکروسافت که برپایه‌ی هوش مصنوعی ChatGPT توسعه یافته است را امتحان کنید.
تبلیغات

مایکروسافت از امروز نسخه‌ی پیش‌نمایش بینگ جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT را به‌طور محدود دردسترس کاربران قرار می‌دهد. البته فعلاً تعداد درخواست‌ها از این موتور جستجو محدود است اما امکان ثبت‌نام برای دسترسی کامل به‌زودی فراهم خواهد شد.

اگر از وب‌سایت Bing.com بازدید کنید شاید چند نمونه‌ی مثال جستجو را مشاهده کنید که اگر رابط کاربری جدید را به شما نشان دهد یعنی می‌توانید آن را امتحان کنید. با کلیک روی این مثال‌ها به صفحه‌ی جستجوی بینگ هدایت می‌شوید که نتایج سنتی در سمت‌چپ و یک پنجره‌ی چت در سمت‌راست با پاسخ ایجاد شده ازطریق هوش مصنوعی نمایش داده خواهد شد. تا زمانی‌که دسترسی کامل نداشته باشید امکان پرسیدن سؤالات جدید را نخواهید داشت و با وجود اینکه صفحه‌ی اصلی از رابط‌کاربری جدید به سبک چت استفاده می‌کند اما بخش پرس‌وجو و نتایج جستجوی سنتی را نمایش می‌دهد.

به‌نوشته‌ی ورج، برای اضافه شدن به فهرست انتظار می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. مایکروسافت می‌گوید اگر با حساب کاربری خود وارد شوید، تنظیمات پیش‌فرض را روی رایانه‌ی شخصی تنظیم و برنامه‌ی بینگ را دانلود کنید، اولویت بیشتری برای دسترسی به نسخه‌ی جدید خواهید داشت. پس‌از تأیید در فهرست انتظار ایمیلی دریافت خواهید کرد که امکان استفاده از نسخه‌ی جدید را دراختیارتان قرار می‌دهد.

مایکروسافت انتظار دارد در هفته‌های آینده دسترسی میلیون‌ها نفر ازجمله کاربران نسخه‌ی موبایلی به نسخه‌ی جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی بینگ فراهم شود. این شرکت در پستی وبلاگی گفت:

خوشحالیم که بینگ و اج جدید را در دنیای واقعی ارائه می‌دهیم تا بازخوردهای حیاتی موردنیاز برای بهبود مدل‌های خود را هنگام مقیاس‌بندی دریافت کنیم.
- مایکروسافت

صفحه‌ی فهرست انتظار نمونه‌هایی از مواردی که می‌توانید با بینگ جدید انجام دهید را نشان می‌دهد که ازجمله می‌توان به روش ایجاد منوی گیاهی سه‌وعده‌ای برای ۶ نفر با یک دسر شکلاتی یا پیدا کردن خودرو چهار چرخ با ۶ صندلی و شتاب صفر‌تا‌صد زیر ۶ ثانیه اشاره کرد.

مایکروسافت برای فعال‌سازی ویژگی‌های متبنی‌بر هوش مصنوعی بینگ، با OpenAI همکار کرده است؛ استارتاپی که ChatGPT را توسعه داده است. بااین‌حال، غول فناوری اهل ردموند ادعا می‌کند از نسل بعدی مدل زبان بزرگ OpenAI استفاده می‌کند که قدرتمندتر از ChatGPT است.

مثال های درخواست از نسخه هوش مصنوعی موتور جستجوی بینگ

با بینگ جدید کاربران قادر خواهند بود پرس‌وجوهایی تا ۱۰۰۰ کلمه وارد و پاسخ‌های حاشیه‌نویسی تولید شده با هوش مصنوعی دریافت کنند. علاوه‌براین نتایج جستجوی معمولی نیز نمایش داده می‌شود. مایکروسافت برای اصلاح این نتایج با استفاده از چت‌بات داخلی جدید، راهکاری به بینگ اضافه کرده است.

مایکروسافت قابلیتی برای افراد کم‌شنوا به پاوربونت اضافه می‌کند
مایکروسافت قابلیتی برای افراد کم‌شنوا به پاوربونت اضافه می‌کند
مطالعه '3

مایکروسافت همچنین جزئیاتی درمورد Copilot For The Web مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه داد که قرار است به مرورگر اج اضافه شود. این ابزار می‌تواند کارهایی مختلفی مثل خلاصه‌کردن PDF هنگام مطالعه، تولید کد و ایجاد پست در رسانه‌های اجتماعی را انجام می‌دهد.

موتور جستجوی جدید مایکروسافت درحالی معرفی شد که فقط یک روز از معرفی ابزار هوش مصنوعی گوگل موسوم‌به Bard گذشته بود. این دو شرکت درحال‌حاضر برسر آینده‌ی هوش مصنوعی، درگیر نبردی بسیار جذاب هستند که نتیجه‌ی آن می‌تواند روی روش جستجوی میلیون‌ها کاربر اینترنت در سرتاسر جهان تأثیر داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات