چیدمان پیکسلی جدید BOE، عمر پنل‌های OLED را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی BOE با معرفی چیدمان پیکسلی جدید خود موسوم به Blue Diamond، طول عمر پنل‌های OLED را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش‌ها، BOE اخیراً رویدادی برای معرفی فناوری‌های نوآورانه برگزار کرده است. این شرکت در مراسم خود برای اولین‌بار از طرح جدیدی برای چیدمان پیکسلی پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر رونمایی کرد و همچنین نسل جدیدی از دستگاه‌های ساطع‌کننده‌ی نور Q9 و آرایش پیکسلی موسوم به Blue Diamond را ارائه داد. شنیده‌ها حاکی از آن است این چیدمان پیکسلی جدید، ساختار منطقی زیرین نمایشگرها را بهینه می‌کند و بیشتر برای دستگاه‌های پرچم‌دار و رده‌بالا درنظر گرفته شده است. این شرکت می‌گوید کیفیت نمایشگرهای جدیدش درسطح رده‌بالاترین پنل‌های OLED جهان است.

به گزارش Gizchina، استفاده از آرایش پیکسلی Blue Diamon، باعث می‌شود دانه‌بندی زیر صفحه‌نمایش‌ها تا حدود زیادی از بین برود. بدین‌ترتیب حتی زمانی‌که بزرگ‌نمایی زیادی روی متن‌های کوچک اعمال شود، بازهم تصویری با کیفیت فوق‌العاده بالا نمایش داده خواهد شد. BOE ادعا می‌کند که نمایش جلوه‌های بصری در پنل‌های جدید این شرکت تا ۲۰ درصد بهبود یافته است. نسبت دیافراگم پیکسلی صفحه‌نمایش، طول عمر دستگاه OLED را تعیین می‌کند و این نسبت با آرایش پیکسلی Blue Diamond می‌تواند به ۲۶٫۱۶ درصد برسد که نشان‌دهنده‌ی بهبود ۳۰ درصدی طول‌ عمر این پنل‌ها نسبت به سایر راهکارهای کنونی خواهد شد.

شایان‌ ذکر است که نمایشگر وان‌پلاس Ace Pro از آرایش پیکسلی Blue Diamond بهره می‌برد. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی می‌تواند به ۹۵۰ نیت برسد و ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. البته صفحه‌نمایش OLED انحصاری BOE، نسبت نور آبی را در باندهای مضر نیز کاهش می‌دهد و بدین‌ترتیب می‌تواند از چشم کاربران دربرابر نورهای مضر، بهتر محافظت کند.

BOE یکی از برترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان محسوب می‌شود. این شرکت پس از چند تولیدکننده‌ی بزرگ ازجمله سامسونگ و ال‌جی، در جایگاه برترین برندهای سازنده‌ی صفحه‌نمایش قرار دارد؛ بااین‌حال، طی چندسال گذشته، نمایشگرهای بسیار باکیفیتی را حتی برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تولید کرده است. این شرکت درحال‌حاضر با برندهای بزرگی مثل هواوی، اپل و... همکاری دارد و بخشی از پنل‌های موردنیاز گوشی‌های این شرکت‌ها را تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات