دیزنی پلاس با ۱۱٫۸ میلیون مشترک جدید از نتفلیکس پیشی گرفت

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
با انتشار گزارش مالی جدید دیزنی پلاس، مشخص شد این سرویس استریم فیلم با ۱۱٫۸ میلیون مشترک جدید موفق شده است از نتفلیکس پیشی بگیرد.
تبلیغات

در سه‌ماهه‌ی گذشته، ۱۱٫۸ میلیون مشترک جدید به دیزنی پلاس اضافه شده‌اند و اکنون، تعداد آن‌ها به ۱۲۹٫۸ میلیون مشترک رسیده است. دیزنی این خبر را به‌عنوان بخشی از گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ خود اعلام کرد و گفت هنوز در مسیر رسیدن به ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون مشترک تا سال ۲۰۲۴ است. شرکت مذکور موفق شده است بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند.

به‌گزارش تک‌کرانچ، دیزنی تعداد مشترکان جهانی سرویس استریم را به دو دسته‌ی داخلی و بین‌المللی تقسیم کرد. دیزنی پلاس ۴۲٫۹ میلیون مشترک در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا و ۴۱٫۱ میلیون مشترک در سطح بین‌المللی دارد. همچنین، از ۴۵٫۹ میلیون مشترک Disney+ Hotstar برخوردار است که سرویسی مشترک بین دیزنی و سرویس پخش موجود Star India محسوب می‌شود.

رشد دیزنی پلاس بیش از انتظارات وال‌استریت (حدود ۷ میلیون مشترک جدید) بود. همچنین، موفقیت شرکت مذکور ممکن است نگرانی سرمایه‌گذاران درباره‌ی وضعیت صنعت استریم پس از سه‌ماهه بد نتفلیکس را کاهش دهد. نتفلیکس کمترین رشد مشترکان خود از سال ۲۰۱۵ تاکنون را تجربه کرده است و تنها ۸٫۳ میلیون کاربر جدید (درمقابل ۸٫۵ میلیون) از سرویس آن استفاده می‌کنند.

سهام دیزنی حدود ۸ درصد رشد کرده است

اکنون کمی درباره‌ی سایر سرویس‌های استریم دیزنی صحبت کنیم. Hulu با اضافه‌کردن ۶٫۶ میلیون مشترک جدید به ۴۵٫۳ میلیون مشترک و ESPN+ با ۴٫۲ میلیون مشترک به ۲۱٫۳ میلیون نفر رسید. درحال‌حاضر، مجموع مشترکان تمام‌ سرویس‌های استریم دیزنی ۱۹۶٫۴ میلیون نفر است.

همچنین با انتشار اخباری مبنی‌بر درآمدهای قوی این شرکت، سهام دیزنی حدود ۸ درصد افزایش یافت. باب چاپک، مدیرعامل دیزنی، در صحبت با سرمایه‌گذاران در مراسم گزارش درآمد شرکت گفت موفقیت دیزنی پلاس در سه‌ماهه عمدتاً به‌دلیل ترکیبی از رشد ارگانیک و محتوای جدید بوده است. در سه‌ماهه‌ی گذشته، Disney+ چندین عنوان بزرگ را روانه بازار کرد؛ از‌جمله «Encanto» ،«Eternals» ،«Hawkeye» و «The Book of Boba Fett». چاپک گفت این شرکت به هدفش برای انتشار عنوانی جدید در هر هفته رسیده است و قصد دارد این تعداد را دو برابر کند.

دیزنی پلاس در بسته پاپ کورن

دیزنی قصد دارد در سال مالی جاری ۳۳ میلیارد دلار برای محتوای جدید هزینه کند تا افراد بیشتری اشتراک آن را بخرند و شرکت مذکور بتواند با قدرت به مسیرش ادامه دهد. چاپک افزود این سرویس استریم همچنان در راه رسیدن به ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون مشترک دیزنی پلاس تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ است.

علاوه‌بر‌این، چاپک فاش کرد که «Obi-Wan Kenobi»، سریال جدید دیزنی پلاس، ۲۵ می اکران خواهد شد. در این سریال، بازگشت ایوان مک‌گرگور در نقش اوبی‌وان جوان را شاهد هستیم و بازیگرانی چون هایدن کریستنسن، موزس اینگرام، جوئل ادگرتون، کومیل نانجیانی، ایندیرا وارما و روپرت فرند در آن حضور دارند. انتظار می‌رود Andor، یکی دیگر از مجموعه‌های جنگ ستارگان، نیز در سال جاری عرضه شود. در این سریال، دیه‌گو لونا، استلان اسکارسگارد، آدریا آرجونا، فیونا شاو، دنیس گوف، کایل سولر و ژنویو اوریلی بازی خواهند کرد.

افزایش مشترکان دیزنی پلاس در حالی اتفاق افتاده است که این سرویس تابستان امسال در ۴۲ کشور دیگر و ۱۱ منطقه در اروپا، خاورمیانه و آفریقا راه‌اندازی می‌شود. کشورهای مهم جدید عبارت‌اند از: آفریقای‌جنوبی، ترکیه، لهستان و امارات متحده‌ی عربی.

دیزنی تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی سرویس خود در این کشورهای جدید مشخص نکرده است و اطلاعاتی درباره‌ی قیمت منطقه‌ای به‌اشتراک نمی‌گذارد؛ اما احتمالاً در ماه‌های آینده این کار را انجام خواهد داد. درحال‌حاضر، دیزنی پلاس در ۶۴ کشور ازجمله ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا و بریتانیا دردسترس است.

همچنین، دیزنی فاش کرد قصد دارد تا سال مالی ۲۰۲۳ تعداد کشورهایی که دیزنی پلاس در آن دردسترس است (بیش از ۱۶۰ کشور)، دو برابر کند. این شرکت می‌خواهد تجارتش را به بازارهای جهانی بیشتری گسترش دهد و در حال ایجاد محتوای بین‌المللی جدیدی است.

اواخر سال ۲۰۱۹، دیزنی پلاس راه‌اندازی شد و چند سال گذشته را صرف رقابت با نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو و چندین سرویس پخش دیگر کرده است. این سرویس استریم تا حد زیادی به‌دلیل محتوای مارول و استاروارز توانسته در فضای پخش نامی برای خود دست‌وپا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات