سامسونگ، تبلت مجهز به صفحه لمسی تاشو را سال آینده راهی بازار می‌کند

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ سال‌ها است که در زمینه تولید صفحه نمایش پیشرو بوده و محصولات نوآورانه بسیاری را در ده سال اخیر به بازار گجت عرضه نموده است. در میان این اختراعات و محصولات جدید، گاها ابتکارات متفاوت و خلاقانه‌ای دیده می‌شود که می‌تواند با طراحی و پیاده‌سازی مناسب، تحول بزرگی در دنیای گجت و تکنولوژی‌های حول آن ایجاد نماید. یکی از این موارد، امکان بوجود آمدن گجت‌های تاشو می‌باشد، منظور محصولاتی مانند تبلت سونی یعنی Tablet P است. با وجود تلاش شرکت سونی باز هم این محصول جایگاه مناسبی در بازار نیافت و به یک محصول کاربردی تبدیل نشد. با زومیت همراه باشید تا با راه حل خلاقانه و جالب سامسونگ در این رابطه، آشنا شوید.
تبلیغات

یکی از مشکلاتی که تبلت P سونی با آن دست به گریبان بود، وجود قاب دور هر یک از صفحه‌های نمایش بود که در هنگام باز شدن باز هم احساس یک صفحه نمایش واحد را به کاربر منتقل نمی‌کرد. شایعه شده است که سامسونگ در تلاش برای ساخت دو نمایشگر به هم چسبیده است که هیچ فاصله‌ای بین لبه آنها وجود ندارد و در هنگام باز شدن تشکیل یک صفحه نمایش بزرگ واحد را می‌دهند. طبق گفته منبع خبر این محصول احتمالا با نام Galaxy Q (مدل GT-B9150) به بازار عرضه خواهد شد و مشخصات فنی آن نیز به قرار زیر خواهد بود :

  • سیستم-روی-یک-چیپ Exynos 5250 دو هسته‌ای (ARM Cortex-A15) با فرکانس 1.7 گیگاهرتز
  • دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی جلویی
  • 2 گیگابایت رم
  • صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن 1280 در 672 و اندازه 5.3 اینچ
  • باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی
  • پشتیبانی از NFC و استانداردهای بی سیم دیگر

مهمترین نکته این گجت صفحه نمایش تاشو آن خواهد بود که بر خلاف گذشته در حالت باز شده حس یک صفحه نمایش واحد را القا خواهد کرد. این تکنولوژی واقعا هیجان‌انگیز است و طیف وسیعی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را به روی مشتریان باز خواهد کرد و برای اولین بار موجب جیبی شدن تبلت‌های حتی 10 اینچی خواهد شد. به گفته منبع این خبر تولید انبوه این پنل نمایشگر به زودی آغاز خواهد شد و در سال 2013 و نمایشگاه CES، نمونه‌هایی از آن را شاهده خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با این محصول چیست؟ آیا این محصول می‌تواند انقلابی در قابلیت حمل آسان‌تر  تبلت‌ها ایجاد نماید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات