هوش مصنوعی انویدیا، تصاویر پرتره‌‌ واقعی می‌سازد

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، تصاویر پرتره‌‌‌‌ی جعلی را ایجاد می‌کند که کاملا واقعی به نظر می‌رسند؛ در اصل افراد رویت‌شده در تصاویر اصلا وجود خارجی ندارند.
تبلیغات

محققان انویدیا با کمک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی موفق به تولید تصاویر پرتره‌ای شد که همگی جعلی هستند و هیچ‌کدام از افرادی که در عکس‌ها مشاهده می‌‌شوند، در واقعیت وجود خارجی ندارند.

باوجودی که تصاویر پرتره، کاملا واقعی به‌نظر می‌رسند اما محصول تولیدشده توسط هوش مصنوعی هستند. این تصاویر فتوشاپی نیستند، بلکه از پایه و اساس اصلا وجود خارجی نداشته‌اند و هوش مصنوعی آن‌ها را تولید کرده است. در اصل چهره‌هایی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، اصلا وجود خارجی ندارند.

هوش مصنوعی انویدیا

محققان انویدیا (NVIDIA)، اخیرا مقاله‌ی جدیدی منتشر کرده‌اند و در آن راهکاری برای سفارشی‌سازی چهره‌‌، به‌صورت واقعی توسط GAN ارائه داده‌اند. وبسایت Verge به این موضوع اشاره می‌کند که پروژه‌ی  GAN در حدود چهار سال قبل آغاز شده و در سال ۲۰۱۴، مقاله‌ی دیگری به توضیح این فناوری پرداخته است و اینک شاهد محصولات متنوع سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم.

در کمتر از نیم دهه، فناوری با کمک هوش مصنوعی قادر است تصاویری تولید کند که حتی با نگاه کردن دقیق به تصاویر هم نمی‌توانیم متوجه غیرواقعی بودن آن‌ها بشویم. هم‌اکنون، محققان انویدیا می‌توانند استایل‌های مختلف چهره را روی چهره‌های مقصد کپی کنند و ترکیب‌های جدیدی از چهره‌ی انسان تولید کنند که کاملا جدید هم به‌نظر می‌رسد. محققان انویدیا برای ایجاد تصاویر پرتره چهره، هوش مصنوعی را با استفاده از هشت GPU قدرتمند به‌مدت یک هفته‌ی کامل آموزش می‌دهند. 

هوش مصنوعی انویدیا
هوش مصنوعی انویدیا
هوش مصنوعی انویدیا
هوش مصنوعی انویدیا
هوش مصنوعی انویدیا

اگر به تصاویر دقت کنید، می‌بینید که تنوع بسیار زیادی دارند. به‌نظر می‌رسد فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، ظرفیت ایجاد تحولی عظیم در صنعت عکاسی جهان را داشته باشد. فناوری جدید علاوه‌بر توانایی ایجاد تصاویر پرتره، می‌تواند تصاویر جعلی از هر چیزی اعم از حیوانات، خانه، خودرو و غیره تولید کند. 

آنچه در تصاویر مشاهده می‌کنید، همگی توسط فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و در جهان واقعیت اصلا وجود خارجی ندارند. تمام تصاویر ایجادشده غیرواقعی و جعلی هستند و به‌صورت مصنوعی ایجاد شده‌اند. البته تولید تصاویر مصنوعی سال‌ها است که رونق پیدا کرده است. مثلا، IKEA در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۷۵ درصد تصاویر کاتالوگ‌های خود را به‌صورت غیرواقعی و با کمک برنامه‌های کامپیوتری درست کرده بود. چنین فناوری‌هایی می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشد. شاید روزی فرا برسد که عکاسان حرفه‌ای برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده زیبا از طبیعت، مجبور نشوند به دامن طبیعت بروند و همه‌ی اتفاقات ازطریق اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و روی سیستم کامپیوتری به‌انجام برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات