Cubieboard، کامپیوتری سبک با سخت‌افزار سنگین و قیمت ۴۹ دلار

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
رزبری‌پای رقیبی قدرتمند و تازه به نام کیوب‌بورد دارد که امکانات مشابه رزبری‌پای ارائه می‌کند.
تبلیغات

بوردهای مخصوص توسعه‌دهندگان که معمولا امکان نصب سیستم‌عامل‌های متن‌باز روی آنها فراهم است، و قیمت بسیار پایینی نیز دارند، اخیرا بازار مخصوص خود را ایجاد نموده‌اند. پس از Raspberry Pi و Beagleboard حالا محصولی با نام Cubieboard معرفی شده که از ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار خوبی برخوردار است. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا خواهید شد.

اگر به بوردهای تخصصی توسعه‌دهندگان علاقه‌مندید هم‌اکنون نیز گزینه‌های فراوانی چون BeagleBoard و Raspberry Pi برای شما وجود دارند، اما ارزشش را دارد تا به محصولی جدید با نام Cubieboard با قیمت ۴۹ دلار نیز نگاهی بیاندازید.

این بورد از یک CPU یک گیگاهرتزی A10 Cortex A8 با پردازنده گرافیکی Mali-400 بهره‌مند است، یک گیگابایت حافظه رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی Onboard دارد. اگر بخواهیم به نقاط ضعف و قوت این محصول نگاهی بیاندازیم، باید بگوییم که در این دستگاه یک پورت 1080p HDMI، پورت اترنت، اسلات MMC، یک پورت SATA، دو پورت USB، یک سنسور IR، و ۹۶ پین برای گسترش و توسعه این بورد و علاقه‌مندان به لحیم‌کاری وجود دارد.

سایت Cubieboard به وجود یک اسلات اضافی MMC و USB OTG نیز اشاره کرده است، اما از آنجا که در تصویر این بورد آنها را نمی‌بینیم، احتمالا از آنها صرف نظر شده و یا در تولیدات آینده اضافه خواهند شد.

همان طور که انتظار می‌رود نسخه‌های مختلف لینوکس و اندروید روی این دستگاه، که انتظار می‌رود طی هفته جاری راهی بازار گردد، قابل اجرا هستند.

کاربرد این دستگاه فعلا فقط برای توسعه‌دهندگان خواهد بود و این که چه زمانی برای کاربردهای عمومی عرضه شود مشخص نیست. چیزی که مشخص است آن است که اگر اهل ور رفتن با اینگونه دستگاه‌ها هستید یا به طور حرفه‌ای به توسعه نرم‌افزارهای اندروید و لینوکس مشغولید، این دستگاه نسبت به قیمتی که دارد سخت‌افزار و امکانات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات