مدیرعامل سامسونگ: سال دشواری پیش رو داریم

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیکس در اولین روز کاری پس از تعطیلات سال نو میلادی به دشواری‌های تجارت در سال ۲۰۱۶ اشاره کرده است.
تبلیغات

 کوان او هائن، مدیرعامل سامسونگ باور دارد که رقابت سختی در برخی از تجارت‌ها از جمله بخش تولید تراشه و تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ تجربه خواهند کرد. سرمایه گذاران سامسونگ انتظار کاهش درآمد و سود در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی  ۲۰۱۵ را دارند.

در اکتبر سال گذشته، سامسونگ پیش‌بینی کرد که سود عملیاتی این شرکت در فصل چهارم، کمتر از آنچه در سه ماهه‌ی سوم پیش بینی شده بود، رقم خواهد خورد. سامسونگ این جمعه گزارش دقیق مالی خود را برای سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵ ارائه می‌کند. این کمپانی بزرگ کره‌ای دلیل کاهش درآمد این شرکت را در عملکرد ضعیف‌تر بخش کامپوننت‌ها عنوان کرده است. گفته می‌شود سامسونگ در فصل پایانی سال ۲۰۱۵، سود عملیاتی ۵.۴۱ میلیارد دلار را تجربه کرده که کمتر از پیش‌بینی ۵.۷۸ میلیارد دلاری برای این شرکت بوده است. 

با وجود اینکه مشتریان از گوشی‌های رده بالای سامسونگ استقبال خوبی کرده‌اند، اما ورود کمپانی‌های چینی همچون هواوی به بازار گوشی‌های رده بالا باعث شده است تا سامسونگ نتواند آنطور که باید و شاید از بخش تلفن‌های هوشمند نیز سود کسب کند. بازار گوشی‌های رده پایین هم روز به روز بیشتر تحت کنترل چینی‌ها قرار می‌گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید سامسونگ برای رقابت در بازار دشوار سال ۲۰۱۶ چطور حضور خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات