بحث و کامنت‌های برتر کاربران زومیت در هفته گذشته

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
مطالعه 8 دقیقه
یکی از بخش‌های مهم زومیت که همواره برای ما ارزش ویژه‌ای نیز داشته، بخش نظرات کاربران سایت است. از این هفته تصمیم گرفته‌ایم تا بحت و نظرات برتر کاربران را انتخاب نموده و در قالب یک مقاله معرفی کنیم. در هفته گذشته بحث‌برانگیزترین مقاله زومیت مربوط به مقایسه دستیارهای صوتی اپل (Siri) با رقیب تازه وارد گوگل (Google Voice Search) بود که بسیاری از کاربران از نتیجه‌گیری زومیت ناراضی بودند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات

در مقاله «رقابت نزدیک جستجوی صوتی جدید گوگل با سیری اپل» بسیاری از کاربران زومیت، معتقد بودند که دستیار صوتی گوگل گه در نسخه ۴.۱ اندروید اضافه شده از نظر سرعت و کارایی و همچنین نزدیک بودن صدای دستگاه به صدای انسان، برتر از دستیار صوتی اپل (Siri) است. برخی از کاربران سایت همچون azoic عزیز نیز زومیت را به جانبداری محکوم کردند. اما در نهایت توجه داشته باشید که فاصله بین اولین نسخه جدی دستیار صوتی گوگل با Siri بسیار کم اعلام شد. ما این نظرات را در آن مقاله انتخاب کردیم:

نظر Jocker:

کاش زومیت فیلم این بررسی رو هم میزاشت تا بهتر متوجه بشیم.در کل هر دو توانایی های خودشون رو دارن ولی جالب بود گوگل بدون تبلیفات رقیب بسیار جدی برای سیری به وجود آورده که حتی تو فیلم زیر در اکثر موارد از سیری بهتر عمل میکنهwww.youtube.com/watch?v=kDsOtdRtG0Q

نظر آرمین ۰۰۸:

آخه این شد مقایسه ؟!!!مقایسه در صورتی صحیح هستش که در شرایط مشابه تست ها انجام بشه ! حداقل کار برای یک مقایسه صوتی این هستش که یک نفر هر 2 رو تست کنه ! همانطور که بارها اعلام شده تمام دستیار های صوتی به تلفظ و تن صدا و ... حساس هستن.یه فیلمی چیزی قرار میداد ببینیم باورمون بشه ! والا هرچی ما در یوتوب سرچ میکنیم و مقایسه این 2 تا رو میبینیم گوکل بینهایت بهتره !

 در صورت تمایل می‌توانید کل بحث را در بخش نظرات خود مطلب دنبال نمایید.

مقاله پر بحث دیگر هفته مربوط به سیستم‌مدیریت مایکروسافت از نگاه سردبیر Vanity Fair بود که در آن به تصمیم‌های اشتباه استیوبالمر مدیرعامل این غول نرم‌افزاری اشاراتی شده بود. جهت این مقاله به سمتی کشیده شد که طرفدران لینوکس و ویندوز به بحث و مشاجره با یکدیگر پرداختند از میان نظرات کاربران این دو را انتخاب کردیم:

نظر سعید ۱:

مایکروسافت خیلی مونده تا بمیره. همون قسمت سرگرمیهاش یه تنه میتونه کل مایکروسافت رو بچرخونه. به علاوه اکوسیستمی که داره ایجاد میکنه داره رویای زندگی آینده رو به واقعیت تبدیل میکنه. این که همه وسایل الکترونیکی با هم هماهنگ باشن. چیزی که لینوکس توش اصلا حرفی برای گفتن نداره. دو تا ابزار اندرویدی با هم زمین تا آسمون فاصله دارن. ویرایش‌های مختلف لینوکس با هم تفاوت‌های زیادی دارن.لینوکس خیلی مونده تا بخواد درباره مایکروسافت حرف بزنه. بزرگترین دست آوردش فعلا اندرویده که یه کپی از iOSئه!! کلا لینوکس کپی آزاده!!!مایکروسافت به خاطر وفاداریش ضربه نخورد. به خاطر پراکنده شدن و دیرجنبیدن و تو گذشته موندن عقب افتاد. اونم نه از لینوکس. بلکه هنوز دسکتاپ دستشه و بدون رقیب. ولی تو وسایل جدید از شرکت‌هایی مثل اپل عقب افتاد. بعیده به این زودی کسی بتونه بازار ذسکتاپ رو از دست مایکروسافت خارج کنه.

نظر Programmer:

بهداد عزیز هرچند با صحبت های متعصب لینوکسی که نظر داده بود موافق نیستم ولی خوب لازم دونستم یک سری نکات رو با توجه به صحبت های شما بهش اشاره کنم1- راستش برای نصب و فعال کردن درایور (در اوبونتو حداقل) فقط کمتر از 5 کلیک لازمه2- اتصال سخت افزار نیازی به کدنویسی ندارد و در هنگام اتصال (شاید فقط در مورد لوازم جانبی من!) به سادگی شناخته میشه3- راستش واقعا کرش نداره اگه درست نصب شده باشه و آپدیت ها نصب باشه و درایور گرافیکی حداقل به صورت صحیح فعال شده باشه4- سخت افزار و نرم افزار هماهنگ نیست؟ منظورت رو متوجه نشدم راستش5- دلیل ویروس نداشتن لینوکس و امنیت اون به خاطر این نیست که طرفدارهای کمی داره، (از نظر من 90%) به خاطر اینه که بر خلاف ویندوز و مک اجازه های گسترده ای به توسعه دهنده ها نمیده مثلا اجرا در حالت بک گراند و ... و دلیل دوم هم به خاطر متن باز بودن اون هست (هر چند که هر دو دلیل هم مشکلات خودش رو داره)6- روی سرعت هم حرفی نیست که اونم به خاطر حجم کمتر و هزار و یک دلیل هستش که اونم بسته به شناخته شدن درایور و نصب درست اون داره (نصب درایور کار سختی نیست ولی باید درست انجام بشه)، و من امتحان کردم از ویندوز"در بعضی موارد" سریع بوده7- روی برنامه های کاربردی هم خیلی خیلی بیش از انداره کم لطفی کردیا!!!8- و اما در مورد آپدیت ها و به روز رسانی ها، ببین بسته به توزیعی که نصب میکنی دریافت آپدیت ها فرق میکنه، حدس میزنم شما اوبونتو رو تست کرده باشی ولی مثلا توزیع دبیان برعکس اوبونتو فاصله انتشار طولانی (اگه اشتباه نکنم) و آپدیت های کم حجم داره و اوبونتو برعکس9- باید براش درایورهای دیگه نوشته!؟! این مورد هم درست مفهوم نشد----تکمیلی- در هر صورت امیدوارم که اینطور در مورد پروژه هایی که افراد زیادی به صورت رایگان واقعا به صورت شبانه روزی زحمت میکشند اظهار نظرات اینگونه نکنید.من به شخصه دلیل استفاده از لینوکس به خاطر توسعه اون و استفاده از نرم افزارهایی است که عملکرد بهتری نسبت به نسخه های ویندوزی دارند، و باید اشاره کنم که سیستم عامل اصلی من ویندوز7 هست و 8 رو هم تست کردم پس خیلی هم از گود پرت نیستم.ارادتمند

بحث‌های جالبی در این مقاله ارائه شد ولی ما به خاطر اینکه در این نظرات احترام متقابل هم در نظر گرفته شده بود این ۲ نظر را انتخاب کردیم اما شما می‌توانید ادامه بحث بین کاربران لینکوس و ویندوز را در بخش نظرات مقاله دنبال کنید.

در مقاله تاثیر مثبت بازی بر انسان هم این نظر را انتخاب کردیم:

نظر Ho3ein:

توی بازیهای کامپیوتری اگه حدود رده ی سنی رعایت شه مشکلی پیش نمیاد. چون من خودم اثرات مخربی مثل پرخاشگری و بی اعصاب بودن و ... که یک سری بازیها روی برادر کوچیکترم داشته رو به وضوح میبینم و این در حالیه که روی من اثری نداشتن. البته از اینجا مطمئنم که اثرات این بازیا بوده چون با دوری ازشون این رفتارها دیگه ازش دیده نشد.

از بحث در مورد تبلت کوچک و ارزان اپل که انتظار می‌رود سایز بین ۷  تا ۸ اینچ داشته باشد نیز این دو نظر را انتخاب کردیم:

نظر از Chicka:

اپل واقعا دست بردار نیست.عجب جنگی شده و اسم این جنگ رو باید گذاشت:" همه در برابر اپل و اپل در برابر همه "ای کاش رتینا بود.اونوقت دیگه خیلی حال میداد با قیمت حدود 200 دلار یه آی پد 7 اینچی داشته باشی.اینم بگم من طرفدار هیچ برندی نیستم اما واقعا رتینا و عدم پیچدگی سیستم عاملای اپل و یک پارچه بودنشونو دوست دارم.کارایی شم میشه گفت بعضی وقتا جلو بود بعضی وقتا عقب اما بیشتر اوقات نوآوری با اپل بود.این تبلت هم باید دید خصوصیاتش چیه و جشم بسته نمیشه غیب گفت.

بحث جالبی در این مقاله برای آیپد جدید و مقایسه اش با تبلت ۷ اینچی Nexus 7 گوگل ایجاد شده که شما رو به خواندنش دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم نظرات «آرمان و» و شهرام وفادار را هم در مقاله کی‌برد انعطاف‌پذیر ویندوز فون را نیز از دست ندهید:

نظر از آرمان و:

Galaxy Note واقعا به این موضوع نیاز داره .. همین الان کیبورد One hand operation رو داره .. به این صورت که این کیبور د تمام عرض صفحه رو نمیگیره و اندازه کیبورد iPhone میشه و میاد سمت راست و اگه خواستید میره سمت چپ (قاعدتا اگرر چپ دست باشید باید بیاریدش سمت چپ )این کیبورد مایکروسافت خیلی خوبه برای مبایلهای با صفحه نمایش بزرگ.. باید دید چقدر ارگونومیش خوب خواهد بود.

نظر از شهرام وفادار:

دوست عزیز کاملاً در اشتباهید، در زمینه موبایل و سیستم عاملش و سایر مسائل مرتبط مایکروسافت بیشتر از یک دهه تجربه داره، در حالی که سابقه این 2 شرکت نصف اینه. 8)در زمینه تاچ و اینها هم که مایکروسافت تکنولوژی های داره که بسیار جلوتر از زمان خودشه که نمونش رو شاید در سرفیس 2 دیده باشید.در زمینه آزمایشگاهی و تحقیقاتی هم که ما چند شرکت بزرگ مثل همین مایکروسافت و IBM داریم که این شرکت ها حتی نزدیکشون هم نیستند. اپل که اصلاً در این زمینه هیچ خروجی خاصی نداره، گوگل وضعیتش خیلی بهتره، و البته بیشتر دنبال تکنولوژی هایه که در زمان حاضر به دردش بخوره.ولی دوراندیشی شرکت های مثل مایکروسافت به خاطر تجربه بیشترشونه که دیگه مثل گرگ بارون دیده شدند.و اما در آخر واقعیت اینه که ما به همه این شرکت ها در کنار هم احتیاج داریم که هر کدام به نحوی باعث تحریک هم بشن و تکنولوژی رو با سرعت بیشتری به جلو ببرند. و خوشبختانه ما در ایران فقط نظاره گر این اتفاقات هستیم :sad:

در مقاله رقابت Nexus 7 با Kindle Fire نیز این نظرات را انتخاب کردیم:

نظر از Jocker:

من خودم آیپد دارم ولی بارها گفتم و باز هم میگم وقتی در مورد آندروید حرفی زده میشه معیار فقط و فقط سری نکسوس هست چون بهترین و بهینه ترین گوشی یا تبلت آندرویدی سری نکسوس هست .اینکه نکسوس 7 با قیمت مناسب کیندل امازون رو به راحتی پشت سر خواهد گذاشت شکی نیست و من احساس میکنم رقیب بسیار جدی برای آیپد نیز خواهد شد

نظر از آرمان و:

مشخصه .. چون قدرت تولیدی موتورولا قابل مقایسه نیست با ایسوس.. ایسوس شرکتیه که خودش تولید کننده اصلی هستش و خیلی به شرکت هایی که اجزاء اصلی مثل صفحه نمایش یا پردازنده میسازن رابطه نزدیکی داره .. اگه خاطرطون باشه اولین شرکتیه که Super IPS+ که مال LG هست رو روی تبلت ارایه کرد.. و یا قدیما اگه یادتون باشه همیشه اولین کارت گرافیک Nvidia رو Asus میگذاشت رو لپ تاپ هاش.. و بعد بقیه بعد از چند ماه میاوردن..به هر حال موتورولا رو گوگل فقط بخاطر Patent هاش خرید که بتونه از سیستم عاملش و سازنده های اندروید در مقابل مایکروسافت ( که خیلی سازنده های اندروید رو به خاطر طیف وسیع Patent هاش تحت فشار میگذاره و بین 10 تا 15 دلار بابت هر گوشی میگیره .. شایدم بیشتر ) دفاع کنه یا در مقابل اپل که بخاطر پیشرو بودن برای سیستم عامل نسل جدید مبایل ، بسیاری از موارد مربوطه رو به نام خودش ثبت کرده...

نظر از بهداد:

این کار گوگل حرکت بنیان براندازی هست . همونطور که قبلا هم اشاره شده گوگل بابت اندروید نه تنها به سود مالی دست نیافت بلکه متضرر هم شده . حالا با ارایه تبلت با این کیفیت که جزو تاپ ها محسوب میشه به قیمت 199 دلار داره بازار اندروید رو انقدر رقابتی میکنه که حتی تولید کننده های متوسط هم نتونن ادامه بدن و از دایره تولید خارج بشن .نکته ظریفی که باید بهش توجه کرد انجصاری کردن تولید سخت افزار های جدید هست .توجه کنید :1-اپل داره سخت افزار انحصاری خودش رو برای سیستم عامل خاص خودش ارایه میده .2- رویکرد جدید مایکروسافت در هنگام ارایه سرفس که صدای بسیاری از شرکای مایکروسافت رو درآورد چرا که قدرت رقابت با مایکروسافت رو در تولید این استایل تبلت در خودشون سراغ ندارن .3- و حالا گوگل که خودش اندروید رو متولد کرد و اجازه داد سایر کمپانیها منافع سرشاری بدست بیارند حالا تصمیم گرفته با ورود به جرگه سخت افزار بازار این سیستم عامل رو قبضه کنه

ادامه بحث جالب مربوط به تبلت گوگل را هم در مقاله «شکل گیری یک رقابت جدید: نکسوس 7 گوگل و کیندل فایر آمازون» مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات