تنها ۶.۵ میلیون نفر از ۱۵ میلیون کاربر اپل موزیک حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، پس از گذشت چند ماه از عرضه‌ی رسمی سرویس استریم موسیقی این کمپانی، آماری را از میزان کاربران این سرویس ارائه کرده که بسیار جالب توجه است. در حال حاضر این سرویس تنها ۶.۵ میلیون کاربر دارد که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند.
تبلیغات

اپل چندی پیش سرویس موسیقی خود را راه‌اندازی کرد. گزارش‌های منتشر شده مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی این سرویس حکایت از این داشت که کاربران اپل موزیک بیشتر تمایل به استفاده از مدت رایگان این سرویس داشته و پس از آن وارد دوره‌ای که باید حق اشتراک ماهیانه پرداخت کنند، نمی‌شوند. حال تیم‌ کوک خود آماری را ارائه کرده که بسیار جالب توجه است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مدیرعامل اپل، سرویس استریم موسیقی این کمپانی ۱۵ میلیون کاربر دارد که تنها ۶.۵ میلیون نفر از این تعداد حق سرویس اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند و باقی کاربران از این سرویس در دوره‌‌ی رایگان اولیه استفاده می‌کنند. آمارهای منتشر شده توسط اپل نشان از این دارد که اپل موزیک در قیاس با رقیب اصلی‌ خود، اسپاتیفای از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست که البته با در نظر گرفتن ورود اپل به این حوزه در چند ماه اخیر، این موضوع قابل درک است. آخرین آمارهای ارائه شده در مورد تعداد کاربران اسپاتیفای که در ماه ژوئن ارائه شده، نشان از این دارد که اسپاتیفای بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد.

اپل موزیک در ماه ژوئن میلادی بصورت رسمی کار خود را آغاز کرد و اکتبر اولین ماهی است که طی آن کاربران پرداخت حق اشتراک ماهیانه را از این ماه آغاز کرده‌اند. البته احتمال این وجود دارد که شماری از کاربران عضویت در این سیستم را فراموش کرده و بصورت خودکار وارد دوره‌ای شده‌اند که حق اشتراک را باید پرداخت کنند. اپل پیش‌تر در ماه آگوست اعلام کرده بود که این سرویس بیش از ۱۱ میلیون کاربر دارد که همگی جزء کاربرانی هستند که از دوره‌‌ی رایگان این سرویس استفاده می‌کنند. حال به نظر می‌رسد در طول چند ماه اخیر تنها ۴ میلیون کاربر به تعداد کاربرانی که از دوره‌ی رایگان استفاده می‌کنند، اضافه شده است.

یقینا افزایش تعداد کاربران چنین سرویسی نیازمند گذشت زمان است. شاید دلیل اینکه تعداد کاربران اپل موزیک در فاصله‌ی چند ماه اخیر، کم به نظر می‌رسد، استقبال بالا از محصولات این کمپانی باشد که انتظارات در مورد اپل موزیک را نیز افزایش داده است. تیم کوک در گفتگو با وال استریت ژورنال از کارکرد این سرویس ابراز رضایت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات