سامسونگ امیدوار است تولید تگ‌های جدید به ارتقای ارتباطات NFC کمک شایانی کند

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که اکثر توجهات به ارتباط‌های حوزه نزدیک (NFC) و کاربرد آن در پرداخت‌های الکترونیکی معطوف شده است، شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیک می‌کوشد تا کاربری این فناوری را به سایر حوزه‌ها نیز گسترش دهد. همانطور که پیش‌تر در بررسی Xperia S سونی توضیح دادیم، می‌توان از تگ‌های NFC برای انجام سریع و آسان امور و یا اعمال تنظیمات در محیط‌های مختلف استفاده کرد. در ادامه توضیحات کامل در مورد کاربرد تگ‌های NFC را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

ارتباط حوزه نزدیک (Near Field Communication) یا ان اف سی (NFC) نوعی ارتباط بی سیم بین دو دستگاه الکترونیکی است که در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و فاصله بین آن‌ها از چند سانتی متر متجاوز نیست. از آنجا که اطلاعات به صورت کد شده بین دو دستگاه منتقل می‌شوند، می‌توان از آن برای پرداخت‌های الکترونیکی نیز استفاده کرد.

به تازگی شرکت سامسونگ در حال عرضه برنامه TecTiles مخصوص گوشی‌های هوشمند است. به کمک این برنامه، کاربر می‌تواند برچسب‌های NFC دلخواه را کد نویسی کرده یا محتوی آن را بخواند. این برنامه را می‌توان برای تغییر در تنظیمات گوشی، راه اندازی برنامه‌های کاربردی، ورودی به مکان‌های گوناگون، به‌روزرسانی وضعیت کاربر در شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و حتی تماس‌های تلفنی خودکار استفاده نمود.

کاربران گوشی‌های سامسونگ قادرند با این برنامه رایگان و برچسب‌های ارزان قیمت NFC، امور متعدد خود را تعریف کرده تا به صورت خودکار انجام شوند. گفتنی است، می‌توان برنامه TecTiles را بر روی سایر گوشی‌هایی که دارای سخت افزار NFC هستند نیز نصب نمود.

اما کاربرد این برچسب‌ها چگونه است؟ برای روشن شدن این موضوع به این مثال‌ها توجه کنید: مثلاً یکی از برچسب‌های ایجاد شده را در راهروی ورودی به اتاق کنفرانس قرار می‌دهیم تا کلیه گوشی‌های عبوری به صورت خودکار به حالت بی صدا (Silent) درآیند. از سوی دیگر شرکت‌های تولیدی، می‌توانند از این برچسب‌ها برای گرفتن نظر مثبت (لایک) خریداران بهره ببرند.

این برچسب‌ها که در بسته‌های پنج تایی از سوی سامسونگ عرضه می‌شود تنها 15 دلار ناقابل قیمت خواهد داشت. هم‌اکنون برخی از گوشی‌های سامسونگ از جمله Nexus S، Galaxy Nexus و جدیدترین گل سرسبد چشم بادامی‌ها یعنی Galaxy S III از NFC پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات