گاردین: سامسونگ درپی کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار اداری و نصف کردن هزینه‌ها است [بروزرسانی: تکذیب شد]

پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد سامسونگ سال سختی را در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پیش بینی کرده و از این‌رو در پی آن است تا با کاهش ۱۰ درصدی تعداد کارمندانش در بخش اداری و همچنین کاهش هزینه‌های خود به میزان ۵۰ درصد، به استقبال روزهای سخت برود.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ در پی آن است تا نیروی مازاد پیشتیبانی خود را به میزان ۱۰ درصد تعدیل کرده و همچنین هزینه‌های کل کمپانی را نیز در سال آینده‌ی میلادی به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد.

سامسونگ در نظر دارد تا نیروی خود را از بخش‌های حسابداری، ارتباطات و همچنین منابع انسانی حدف کند تا در مواجهه با شرایطی که براساس گمانه‌های سامسونگ چندان خوشایند نیست، بتواند همچنان به کار خود ادامه دهد. سامسونگ با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری برای هفتمین فصل متوالی خبر از کاهش سود حاصل در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن داد.

گزارش‌های منتشر شده توسط گارتنر نشان از این دارد که سامسونگ در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی هرچند همچنان در تعداد فروش به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی در سطح جهان فعالیت می‌کند، اما از نظر سهم بازار با کاهش ۶.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است. گارتنر گزارش داده که سامسونگ در فصل اول ۲۰۱۴ تنها ۲۴.۲ درصد از بازار را در اختیار دارد، در حالی که سهم کره‌ای‌ها در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰.۴ درصد بود.

سامسونگ رقابت سختی را در برابر کمپانی‌های چینی نظیر لنوو، هواوی و شیائومی دارد. این کمپانی‌های چینی را باید اصلی‌ترین رقبای سامسونگ خواند، چراکه کمپانی‌های سربرآورده از سرزمین اژدهای سرخ سهم سامسونگ را هر روز بیشتر از قبل مال خود می‌کنند.

همچنین باید به کاهش ۵۰ درصدی در هزینه‌های کلی شرکت نیز اشاره کرد که سامسونگ در پی تحقق آن است. این سیاست را باید در ادامه‌ی صرفه‌ی جویی یک میلیارد دلاری کمپانی در فصل اول سال جاری میلادی خواند.

بروزرسانی:

سامسونگ گزارش‌های منتشر شده در رابطه با کاهش ۱۰ درصدی نیروی اداری خود را تکذیب کرد. براساس اطلاعات ارائه شده از مقامات بلند پایه‌ی سامسونگ، این کمپانی برنامه‌ای را در جهت نیروی کار اداری خود در دفتر مرکزی ندارد. در عوض سامسونگ با توجه به کاهش سود عملیاتی خود به میزان ۳۷.۵ درصد، در پی آن است تا حقوق کارمندانش را افزایش ندهد. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۰۹ نیز چنین اقدامی را انجام داده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات