اپل به پشتیبانی از برخی محصولات خود پایان می‌ دهد

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش جدید اپل، پشتیبانی از برخی مدل‌های آیفون در کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، آمریکای لاتین، کشورهای اروپایی و در فروشگاه‌های رسمی اپل کاملا قطع می‌شود. البته طبق ضوابط قبلی، در ایالت کالیفرنیا و کشور ترکیه پشتیبانی از مدل‌های تعیین شده ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

مدل‌های آیفون 3G، آیفون 3G (چین)، آیفون 3GS و آیفون 3GS (چین) در لیست پرونده‌ی جدید اپل هستند که دیگر از آن‌ها پشتیبانی نخواهد شد. اپل در این پرونده اعلام کرد:

تمامی فروشگاه‌های رسمی کانادایی، آمریکای لاتین و اقیانوسیه در نظر داشته باشند که محصولات و مدل‌های اعلام شده در لیست، هنگام مراجعه به فروشگاه باید منسوخ در نظر گرفته شوند.
uu-1

بر اساس گزارش اپل، از این پس محصولاتی که لیبل منسوخ شده دارند، از سوی فروشگاه‌ها و نماینده‌های این شرکت تعمیر و پشتیبانی نخواهند شد. فروشگاه‌های رسمی اپل در کشورهای اعلام شده نیز سرویس دهی به این محصولات را پذیرش نمی‌کنند. معمولا شرکت اپل از محصولات خود تا ۵ سال پس از تولید، پشتیبانی می‌کند. همان طور که گفته شد، اپل در برخی کشورها مانند ترکیه و ایالت کالیفرنیا، بر اساس قانون و ضوابط از پیش تعیین شده، پشتیبانی از این محصولات را ارائه خواهد داد. 

محصولات منسوخ شده با دو لِیبل Vintage و Obsolete شناخته می‌شوند و می‌توان لیستی از آن‌ها را در سایت رسمی اپل یافت. بر اساس این گزارش، Vintage محصولاتی هستند که بیش از ۵ سال یا کمتر از ۷ سال است که دیگر تولید نمی‌شوند؛ Obsolete هم به محصولاتی تلقی می‌شود که بیش از ۷ سال است که تولید آن‌ها متوقف شده است. اولین آیفون در ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ عرضه شد، آیفون 3G برای اولین بار در ماه جولای سال ۲۰۰۸ راهی بازار شد و آیفون 3GS هم در نوزدهم ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ ارائه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات