حجم بازار اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۷ از مرز ۸۰۰ میلیارد دلار می‌گذرد

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بازار IoT تا پایان سال ۲۰۱۷ به مقداری بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
تبلیغات

طی تحقیقات به‌ عمل آمده، تا سال ۲۰۲۱ بازار اینترنت اشیا (IoT) ارزشی حدود ۱۴۰۰ میلیارد دلار خواهد داشت. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) تخمین زده است که ارزش بازار IoT با ۱۶/۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶، در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار خواهد داشت. تا سال ۲۰۲۱ ارزش بازار IoT به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. در صدر این ارقام، سرمایه‌گذاری‌های سازمانی در سخت‌افزار، نرم ‌افزار، ارائه سرویس‌ و اتصالات اینترنت اشیا خواهد بود.

طبق اعلام IDC بیشترین جذب سرمایه در حوزه‌ی نظارت بر حمل و نقل، تولید و مدیریت دارائی‌ها خواهد بود. تکنولوژی‌های مربوط به شبکه‌های هوشمند انرژی از جمله برق، گاز و آب و خانه‌ی هوشمند هم در رده‌‌های بعدی، بیشترین جذب سرمایه‌‌گذاری‌ را خواهند داشت. سرمایه‌ گذاری‌ در حوزه‌ی تکنولوژی‌های خانه‌ی هوشمند، اتوماسیون امکانات فرودگاهی و شارژ ماشین‌های برقی نیز بیشترین افزایش سرمایه‌گذاری‌ را در ۵ سال آینده خواهند داشت.

طبق پیش‌بینی IDC، حوزه‌ی سخت‌افزار بخش اعظمی از این هزینه‌ها را در اختیار خواهد داشت. پس از آن بیشترین هزینه‌ها در حوزه‌ی ارائه سرویس، نرم افزار و ارتباطات خواهد بود. هرچند در بازه‌ی پیش‌بینی شده، هزینه‌های سخت افزاری تقریبا دو برابر خواهد شد، این بخش کمترین رشد را نسبت به بقیه‌ی گروه‌ها از نظر فناوری خواهد داشت.

طبق گفته IDC، بخش نرم‌افزار و ارائه سرویس بیشترین افزایش هزینه را خواهند داشت. برنامه‌های نرم‌افزاری به تنهایی نصف هزینه‌های بخش نرم‌افزار را در بر خواهد گرفت. هزینه‌های بخش سخت‌افزار بیشتر روی ماژول‌ها و سنسورهای سخت افزاری که اشیا مختلف را به شبکه متصل می‌کنند متمرکز خواهد بود.

کری مک‌گیلیوری، مدیر بخش اینترنت اشیا در IDC گفت:

بحث اینترنت اشیا امروزه از تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه فراتر رفته است… ارزش واقعی IoT وقتی مشخص می‌شود که نرم‌افزار و سرویس های ارائه شده در کنار هم امکان دریافت، تفسیر و عمل بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط اشیا متصل به شبکه را فراهم آورند.

صنعت، تولید و حمل و نقل همچنان بزرگترین مشتری‌های اینترنت اشیا، به ترتیب با ۱۸۳ و ۸۵ میلیار دلار باقی خواهند ماند. خدمات رفاهی نیز با هزینه‌ای حدود ۶۶ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات