سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیون دلاری سامسونگ برای تولید باتری‌های لیتیوم-پلیمر

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ وِنچورز، بازوی سرمایه‌گذاری سامسونگ‌، خبر از سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیون دلاری در یک کمپانی تولید باتری لیتیوم-پلیمر داد. در کنار سامسونگ دو کمپانی خُسلا ونچورز (Khosla) و جی‌سی‌آر ونچورز (GSR) نیز در کمپانی سیو (Seeo) سرمایه‌گذاری کرده‌اند و میزان سرمایه‌ی آن را به ۴۰.۶ میلیون دلار رسانده‌اند.
تبلیغات

 سیو باتری‌های لیتیومی خود را با استفاده از الکترولیت پلیمری غیر آتش‌زا با نام DryLyte تولید می‌کند که بنابر شنیده‌ها، بسیار کم‌خطرتر از باتری‌های لیتیوم-یونی مورد استفاده است. سیو اعلام کرده که باتری‌‌های لیتیوم-پلیمری ساخت این کمپانی سایز کوچک‌تری دارند، با این وجود میزان انرژی تامین شده توسط این باتری‌های با نمونه‌های لیتیوم-یونی برابری می‌کند. شرایط محیطی از قبیل دمای هوای محیط نیز در مورد ظرفیت باتری‌ها تاثیر چندانی ندارد. در حال حاضر سیو در حال تولید باتری‌هایی برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی، زیرساخت‌های مخابراتی و دیتاسنترها و همچنین محصولات مصرفی است.

سیو اولین کمپانی فعال در زمینه‌ی بهبود مصرف انرژی نیست که سامسونگ ونچورز در آن سرمایه‌گذاری کرده است. اوایل سال جاری میلادی نیز این کمپانی ۳۷ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در کمپانی Distecj Controls که در زمینه‌ی بهبود مصرف انرژی در ساختمان‌ها فعالیت می‌کند، هزینه کرد. با توجه به فعالیت کمپانی سامسونگ در طیف گسترده‌ای از تولید لوازم الکترونیک، سرمایه‌گذاری در چنین زمینه‌هایی می‌تواند کمک بسیاری به سامسونگ باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات