نبود امکانات متقاعد کننده، دلیل نرفتن دارندگان گلکسی نوت 7 به سمت آیفون 7

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق نظر تحلیلگران، توقف فروش گلکسی نوت 7 به اپل فرصتی داد تا به فروش محصولاتش کمک کند. اما آیفون 7 نتوانسته است نظر دارندگان نوت 7 را به خود جلب کند.
تبلیغات

تحلیلگری به نام استفان بیکر، به‌تازگی مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال منتشر کرده و به فروش محصولات دو کمپانی اپل و سامسونگ در تعطیلات کریسمس پرداخته است. درحالی‌که خیلی از کاربران معتقدند متوقف شدن فروش گلکسی نوت 7 به افزایش فروش آیفون 7 اپل کمک خواهد کرد؛ بیکر گفته است محصول امسال اپل با کمبود امکانات خاص مواجه است و به همین دلیل دارندگان نوت 7 به سمت خرید محصولات بالارده‌ی دیگری به غیر از آیفون 7 روی می‌آورند.

اکثر کسانی که قصد خرید گلکسی نوت 7 داشتند یا موفق به خرید آن شده بودند، در اقدام بعدی به سمت گوشی بالارده‌ی دیگری از سری گلکسی رفتند. سامسونگ نه‌تنها رقبای اندرویدی خود را شکست داده است، بلکه به دلیل نبود امکانات متقاعدکننده در محصول امسال اپل، از رقابت با این کمپانی هم عقب نیفتاده است.

اپل تصمیم گرفت آمار فروش هفته اول آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را منتشر نکند؛ زیرا معتقد است این آمار دیگر اهمیت گذشته را ندارد. سامسونگ در ماه اکتبر فروش گلکسی نوت 7 را متوقف کرد. چتان شارما، تحلیلگر دیگری در ادامه سخنان بیکر گفته است که نبود امکانات متقاعدکننده در آیفون 7 علت اصلی است و باعث شده است دارندگان گلکسی نوت 7 به تعویض گوشی خود با این محصول علاقه‌ای نشان ندهند. چتان شارما می‌گوید:

اپل با سخت‌افزار، نرم‌افزار، اپلیکیشن و محتوای فروشگاهش قوی‌ترین اکوسیستم را دارد. کاربران آیفون منتظر یک آپگرید بزرگ توسط اپل هستند. با وجود اینکه رقیب قدرتمندی مثل سامسونگ با مشکل برخورد کرد، اما اپل نتوانست محصولی معرفی کند که باعث شود طرفداران سامسونگ به سمت استفاده از محصول این کمپانی سوق داده شوند.

اوایل این هفته، فلوری آنالیتیکس تحلیلی منتشر کرد که طبق آن، اپل در صدر کمپانی‌هایی بود که محصولاتش در هفته اول تعطیلات کریسمس فعال شده بودند. البته لازم به ذکر است که اپل در سال گذشته توانسته بود ۴۹ درصد از آمار تلفن‌های هوشمند فعال‌شده در تعطیلات کریسمس را به خود اختصاص دهد که امسال این آمار به ۴۴ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که با وجود مشکلی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمد، سامسونگ توانست از آمار ۱۹ درصدی سال گذشته، امسال به ۲۱ درصد برسد.

درنهایت هر دو تحلیلگر به این موضوع اشاره کردند که هر دو کمپانی اپل و سامسونگ امسال اشتباهاتی انجام دادند که باعث شد با ضرر مالی مواجه شوند و همچنین رشد کمتری داشته باشند. شارما می‌گوید:

در صورتی که اپل عملکرد بهتری داشت، می‌توانست شرایط را برای خودش بهتر کند و سامسونگ نیز با ضرر بیشتری همراه شود؛ اما واقعیت این است که هیچ‌یک از دو کمپانی از فرصتی که داشتند نتوانستند به‌خوبی استفاده کنند.

 منظور از فرصت برای سامسونگ این است که اگر این کمپانی در ساخت گلکسی نوت 7 دقت بیشتری می‌کرد و این فبلت با مشکل باتری مواجه نمی‌شد، قطعا برای آیفون 7 شرایط سخت‌تری به وجود می‌آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات