اپل با تشکیل تیم سیری تلاش می‌کند فناوری مربوط به آن را انحصاری کند

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
یک نشریه‌ی محلی در بوستون فاش کرده که اپل تصمیم دارد یک تیم جدید تحت نام «تیم سیری» برای دستیار صوتی خود ایجاد کند. این گزارش در ادامه اعلام می‌کند که این شرکت در حال انتقال تیم مذکور به دفتر ۱۳٫۰۰۰ متر مربعی خود واقع در طبقات فوقانی ساختمان Kendall Square است.
تبلیغات

 در حال حاضر این تیم بصورت عمومی از کارکنان سابق شرکت VoiceSignal Technologies تشکیل شده که در سال 2007 توسط Nuance تصاحب شد. اپل در حال حاضر لایسنس تکنولوژی تشخیص صوتی خود را از شرکت Nuance دریافت کرده است. البته این شرکت به سایر کمپانی‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی خصوصا رقیبان اپل نظیر سامسونگ نیز همین تکنولوژی را ارائه می‌کند. حال به نظر می‌رسد دلیل ایجاد تیم سیری توسط اپل نیز همین مساله بوده و این شرکت تلاش دارد برای خود مزیت انحصاری ایجاد کند.

اپل حرکت خود در این مسیر را از چند ماه پیش آغاز کرد. در ماه ژوئن اپل معاون تحقیقات کمپانی Nuance یعنی لری گیلیک و نیز مدیر پروژه‌ی این شرکت را به استخدام خود درآورد. جدای از استخدام پرسنل سابق Nuance، اپل هیچ‌چیز را بیش از این دوست ندارد که در سیری از تکنولوژی انحصاری خود این شرکت استفاده شده باشد و نیازی به دریافت لایسنس از Nuance حس نکند. حال اینطور که به نظر می‌رسد همه چیز در همین مسیر در حال پیشروی است.

تصور می‌کنیم اپل همچنان برنامه‌های بزرگی برای آینده‌ی دستیار شخصی مجازی خود در ذهن دارد. همچنین به تازگی یک موقعیت شغلی نیز در وب‌سایت اپل اعلام شده که نشان از نیاز این شرکت به مهندسان جدید برای کار بر روی سیری در دفتر بوستون دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات