۷ رونمایی مهم کنفرانس اپل

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
مطالعه 5 دقیقه
امشب اپل در کنفرانس اختصاصی خود از آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد و ارتقاهایی برای شماری دیگر سرویس‌ها و گجت‌های دیگر خود ارائه کرد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به ۷ رونمایی امشب اپل داشته باشیم. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امشب برای طرفداران اپل شبی رویایی بود. بالاخره پس از ماه‌ها شنیدن شایعات و گمانه زنی‌های مختلف در مورد آیفون ۷ (iPhone 7) و آیفون ۷ پلاس (iPhone 7 Plus)، امشب شاهد رونمایی از این دو گوشی هوشمند بودیم. این دو آیفون شاهد ارتقاهای خوبی نسبت به نسل‌های گذشته‌ی خود بوده‌اند. البته امشب کنفرانس تنها حول آیفون‌ها نچرخید و شاهد ارتقای برخی از دیگر محصولات و سرویس‌های اپل نیز بودیم. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به ۷ رونمایی بزرگ کنفرانس اپل داشته باشیم.

اپ استور

تاکنون ۱۴۰ میلیارد برنامه از فروشگاه برنامه‌های اپل دانلود شده است. تنها در دو ماه اخیر دانلودهای فروشگاه اپل شاهد رشدی ۱۰۶ درصدی نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته بوده است. با توجه به اظهارات تیم‌کوک، اپ استور اپل توانسته است دو برابر فروشگاه گوگل پلی درآمد کسب کند.

ماریو

سوپرماریو اپل

هیچ کس فکر رسیدن چنین روزی را نمی‌کرد، اما حالا ماریو اینجا است، در iOS. این خبر برای نینتندو بسیار خوشحال کننده است که توانسته است iOS را به نخستین پلتفرم اختصاصی موبایل برای مشهورترین شخصیت تاریخ خود تبدیل کند. Siper Mario Run نخستین بازی ماریو خواهد بود که به آیفون و آیپد می‌آید. ماریو در این بازی می‌دود و کاربر او را وادار به پرش و جاخالی دادن برای گرفتن سکه می‌کند. علاوه بر این، بخشی مبارزه‌ای به نام Toad Rally نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر مسابقه داده و ببینند کدام یک امتیاز بالاتری کسب می‌کنند. این بازی جدید در تعطیلات امسال و با قیمت اولیه‌ی تعیین شده و بدون پرداخت درون برنامه‌ای به کاربران عرضه خواهد شد.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

آیفون ۷

این دو گوشی هوشمند، ستاره‌های نمایش امشب اپل بودند. تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را را می‌توانید از صفحات مخصوص این دو گوشی هوشمند در زومیت دریافت کنید.

بروزرسانی iWork

iwork-new

اپل حالت همکاری (Collaboration) هم زمان و بلادرنگ را به تمامی برنامه‌های iWork‌ از جمله Keynote آورده است. در حقیقت امشب مدیران اپل نیز امشب در اجرای زنده‌ی یک KeyNote بر روی صحنه این گونه با هم همکاری کردند. Collaboration همانند Google Docs و سایر برنامه‌های مشابه به خوبی کار می‌کند و برای کاربران iWork بخشی جدید و دوست‌داشتنی محسوب خواهد شد.

اپل واچ سری ۲

اپل واچ ۲

اپل ۱۸ ماه پیش عرضه‌ی اپل واچ را آغاز کرد و حالا پس از مدت‌ها ارتقایی را که منتظرش بودیم می‌بینیم. نسل جدید اپل واچ که اپل آن را اپل واچ Series 2 می‌خواند، تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مصون است. حال دیگر می‌توانید با خیال راحت با ساعت هوشمند خود دوش گرفته و حتی با آن شنا کنید. بدنه‌ی این دستگاه ضدآب است، اما یک حفره‌ی باز دارد و آن هم اسپیکر دستگاه است. اما مهندسان اپل آن را به گونه‌ای طرحی کرده‌اند که زمانی که ساعت را از آب بیرون می‌آورید خود اسپیکر، آب وارد شده به حفره را به بیرون هدایت کند. نسخه‌ی جدید ساعت هوشمند اپل از پردازنده‌‌ای دو هسته‌ای به نام S2 بهره می‌برد که ۵۰ درصد نسبت به نسل قبل سریع‌تر است. واحد پردازش گرافیکی این دسنگاه نیز بیش از دو برابر گذشته قدرت دارد و می‌تواند از انیمیشن‌هایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. این ساعت از نمایشگری با روشنایی ۱۰۰۰ نیت یعنی دو برابر نسل قبل بهره می‌برد.

اپل واچ Series 2 از GPS‌ داخلی بهره می‌برد، بنابراین می‌توانید به آن به تمرین دو رفته و گوشی خود را در خانه بگذارید. این ساعت هوشمند همچون نسل پیشین خود در بدنه‌هایی از جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ عرضه می‌شود. البته نسخه‌ای با بدنه‌ی سرامیکی نیز از این ساعت وجود دارد که حتی از فولاد نیز محکم‌تر است. اپل با نایک نیز وارد همکاری شده و یک نسخه از ساعت هوشمند جدید خود را با نام +Nike رونمایی کرد. اپل واچ جدید با قیمت ۳۶۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد و قیمت نسخه‌ی پیشین این ساعت هوشمند که حالا از پردازنده‌ای بهبود یافته نیز بهره می‌برد به ۲۶۹ دلار کاهش یافت. نسخه‌ی سرامیکی اپل واچ Series 2 با قیمت پایه‌ی ۱۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش این محصولات از روز نوزدهم شهریور ماه میسر خواهد بود.

ایرپادهای بی‌سیم اپل

ایرپاد بی سیم اپل

این دو قطعه ی کوچک، همان هدفون‌های بی سیمی هستند که شایعات بسیاری در موردشان شنیدیم. حسگرهای مادون قرمز آن‌ها می‌توانند متوجه می‌شوند که ایرپادها در گوش شما قرار دارند. این دستگاه‌های کوچک دارای سنسورهایی هستند که به شما اجازه می‌دهند ایرپادها را با ضربات انگشتتان کنترل کنید! باتری این دستگاه‌ها می‌توانند ۵ ساعت پخش موسیقی مداوم را برای شما تضمین کند و یک قاب شارژ بی‌سیم نیز برای آن‌ها وجود دارد که می‌تواند به اندازه‌ی ۲۴ ساعت پخش موسیقی، در خود انرژی ذخیره کند.

پوکمون گو بر روی اپل واچ

این خبری فوق‌العاده برای دوستداران پوکمون گو است که آن‌ها می‌توانند از این پس بدون مصرف سریع باتری آیفون‌هایشان به انجام بازی محبوب خود بپردازند. هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این بازی را برای اپل واچ نمی‌دانیم، اما نیانتک اعلام کرده که بروزرسانی مخصوص اپل واچ این بازی، در سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد کنفرانس امشب اپل چیست؟ آیا ساکنان کوپرتینو توانستند انتظارات شما را برآورده کنند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات