مشخصات و امتیاز بنچمارک گلکسی نوت 7 در انتوتو فاش شد

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تا امروز شایعات بسیاری در مورد طراحی و مشخصات سخت‌افزاری گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ شنیده‌ایم. کمتر از یک ماه تا زمان رونمایی از این گوشی باقی مانده است. امروز مشخصات سخت‌افزاری این اسمارت‌فون در بنچمارک انتوتو لو رفت.
تبلیغات

در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان رونمایی از گلکسی نوت ۷ باقی مانده است، هر روز یکی از ویژگی‌های این گوشی اعم از دوربین، سخت‌افزار و طراحی لو می‌رود. امروز مشخصات سخت‌افزاری این گوشی در وبسایت انتوتو لو رفت و برخی از نتایج، تقریبا همان‌هایی بودند که شایعات پیشین بر آن‌ها تاکید کرده بودند.

Galaxy note 7 an tu tu

در قلب این پرچمدار که با کد SM-N930V شناخته می‌شود، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قرار دارد که با بهره‌گیری از چهار هسته‌ی قدرتمند و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۳۰، موجب می‌شود قدرت بسیار بالایی را از آن شاهد باشیم. البته ما انتظار داشتیم که این اسمارت‌فون در ایالات متحده با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۳، و در سایر نقاط جهان با اکسینوس ۸۸۹۳ عرضه شود. انتوتو از اطلاعات صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند، تنها به ذکر رزولوشن بسنده می‌کند. طبق اطلاعات این سایت، نوت ۷ از صفحه‌نمایشی کواد اچ‌دی یعنی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ بهره می برد. سایز این نمایشگر معلوم نیست و می‌تواند هر مقداری از ۵.۷ تا ۶ اینچ باشد.

انتظار داریم که دوربین اصلی و سلفی گلکسی نوت ۷، به ترتیب همان نمونه‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی به کار رفته در گلکسی اس ۷ باشند. طبق اطلاعات آنتوتو، این گوشی هوشمند از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگیابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. برخی شایعات بر وجود ۶ گیگیابایت رم در این تلفن هوشمند تاکید داشند. حدس ما این است که این گوشی در دو نسخه و با بهره‌گیری از ۴ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ارائه می‌شود. حافظه‌ی داخلی این مدل نیز از بین سه مدل ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت قابل انتخاب خواهد بود.

گلکسی نوت ۷ از یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی بهره می‌برد. حالا با توجه به این تغییر می‌توان فهمید که هدف سامسونگ از عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از هدست واقعیت مجازی Gear VR چه بوده است. نسخه‌ی کنونی این هدست با پورت یو‌اس‌بی نوع سی سازگاری ندارد و به همین دلیل توانایی کار کردن با گلکسی نوت ۷ را هم نخواهد داشت. این گوشی هوشمند از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت و اسکنر عنبیه‌ی چشم بهره می‌برد.

با توجه به اطلاعات آنتوتو، این گوشی هوشمند به صرت پیش‌فرض از نسخه‌ی ۶.۰.۱ سیستم‌عامل اندروید یا همان اندروید مارشمالو بهره می‌برد. امروز صبح خبری منتشر شد مبنی بر این که در یکی از دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ که با استفاده از بنچمارک GeekBench تحت آزمایش قرار گرفته است، اندروید ۷ نوقا به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض رویت شده است. 

گفته می‌شود که گلکسی نوت ۷ در روز دوم آگوست رونمایی خواهد شد. برای دانشتن مشخصات دقیق این فبلت، باید تا آن روز صبر کنیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات