کدهای macOS Sierra نشان از اضافه شدن پنل OLED لمسی به مک بوک پروهای اپل دارد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار خبری در مورد اینکه اپل درصدد انجام تغییرات گسترده‌ در مک‌بوک پرو است، چند طرح مفهومی با اضافه شدن نوار لمسی OLED به جای کلید‌های فیزیکی در نوار بالایی مک بوک‌های اپل منتشر شد. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که کدهای macOS Sierra دارای مواردی است که احتمال وجود کلیدهای OLED را پررنگ‌تر می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه گذشته اخباری منتشر شد که حکایت از انجام تغییرات گسترده در مک بوک‌پروهای اپل داشت. براساس اطلاعات ارائه شده اپل در نظر دارد تا به جای کلید‌های فیزکی کمکی قرار گرفته در بالاتری نوار کیبورد لپ‌تاپ‌هایش، نواری لمسی را از نوع OLED قرار دهد. پس از انتشار اخبار مورد نظر شاهد رندهای مفهومی از مک‌بوک‌پروهای احتمالی آینده بودیم که به نوار لمسی در بالای کیبورد مجهز شده بودند. حال چند روز پس از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که طی آن نسخه‌ی جدید سیستم عامل این کمپانی با نام macOS Sierra رونمایی شد، اخباری مطرح شده که وجود کدهایی را در macOS Sierra دال بر پشتیبانی از نوار لمسی مطرح کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ورج، در کد macOS Sierra ارجاعاتی به منابع جدیدی نظیر "kHIDUsage_LED" انجام شده که شامل مواردی نظیر "kHIDUsage_LED-DoNotDisturb" است که می‌توان به آن‌ها از طریق System Preference در دسترسی داشت.

از جمله‌ی سایر ارجاعاتی که در macOS Sierra و کدهای این سیستم عامل رویت شده باید به روشن بودن کلید Caps Lock، Camera On and Off، Call Pickup، Fast Forward، Mute، Night Mode، Pause و Play در کنار Reweind و Stop اشاره کرد. به نظر می‌رسد از طریق نوار لمسی قرار گرفته در بالای کیبورد می‌توان دسترسی سریع به آیتم‌های مورد نظر داشت. همچنین در کد Sierra ارجاعاتی به ورودی‌های بیومتریک نیز شده که احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت در این نسخه از سیستم عامل اپل را مطرح کرده است.

به طور حتم وجود شواهدی در کد سیستم عامل را نمی‌توان عاملی قطعی برای اضافه شدن ویژگی‌های این چنینی برشمرد. البته رویت چنین مواردی در گذشته، اضافه شدن ماژول‌های جدید را با واقعیت پیوند داده است. برای مثال می‌توان به رویت کدهای مربوط به استفاده از سنسور اثر انگشت در نسخه‌ی بتای iOS 7 اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ امکان اضافه شدن این ماژول سخت‌افزاری را به آیفون‌های اپل پیش بینی کرده بود. پس از گذشت چند ماه، اپل در آیفون ۵ اس سنسور اثر انگشت را به محصول خود اضافه کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات