اپل پتنتی در زمینه واقعیت افزوده ثبت کرد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی پتنتی در ارتباط با دستگاهی ثبت کرده که عملکرد آن بسیار شبیه به واقعیت افزوده است. شرکت‌های بزرگ مختلفی فعالیت در صنعت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را شروع کرده‌اند و به نظر می‌رسد اپل نیز به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی تصمیم دارد وارد این بازار شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از صنایع و بازارهایی که شرکت‌های مختلف فناوری در حال تلاش برای ورود به آنها هستند، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. خبرها حاکی از آن است که اپل نیز به عنوان یکی از غول‌های فناوری در حال تلاش برای ورود به این بازار است. البته این قضیه از طرف شرکت اپل تایید نشده اما پتنتی که به تازگی توسط این شرکت ثبت شده، نشانه‌هایی از تصمیم جدی آنها برای ورود به بازار واقعیت افزوده دارد.

پتنت مورد اشاره مربوط به یک دستگاه الکترونیکی شفاف است که با عبارت Transparent electronic device در پتنت ثبت شده است. این دستگاه مجهز به یک صفحه‌ی شفاف است که اطلاعات اجسام واقعی را روی خود نشان می‌دهد. به طور مثال کاربر می‌تواند این صفحه را روی یک اثر هنری مانند نقاشی بگیرد و اطلاعاتی مانند سبک، هنرمند، تاریخچه و دیگر اطلاعات این اثر هنری روی صفحه‌ی شفاف به نمایش در خواهد آمد.

اپل در سال ۲۰۱۵ یک شرکت فعال در زمینه‌ی واقعیت افزوده به نام Metaio را خریداری کرد و شنیده شده این شرکت در حال استخدام مهندسان و متخصصانی در این زمینه نیز است. مهندسانی که پیش از این در پروژه‌ی هولولنز مایکروسافت فعال بوده‌اند نیز در بین این نیروهای استخدامی هستند.

البته اخبار منتشر شده تنها در مورد یک پتنت هستند و نشان می‌دهد که این شرکت تصمیمی جدی برای ورود به این بازار دارد و هیچ ضمانتی در این زمینه که اپل به طور صد در صد آیفون یا گجتی دیگر با این امکان خواهد ساخت، وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات