درآمد فاکس کان برای چهارمین بار در ۶ ماه اخیر کاهش یافت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکس‌کان به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده‌ی آیفون‌های اپل اعلام کرد که درآمدش در ماه می با کاهشی ۲.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۹.۰۶۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فاکس‌کان با انتشار گزارشی از وضعیت مالی خود در ماه می سال جاری میلادی، کاهش درآمد ۲.۱ درصدی را گزارش داده است. براساس اطلاعات ارائه شده درآمد این کمپانی در ماه می سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ شاهد کاهشی ۲.۱ درصدی بوده و از این‌رو درآمد فاکس‌کان به ۹.۰۶۲ میلیارد دلار رسیده است. کاهش ۲.۱ درصدی در درآمد کسب شده توسط این کمپانی را باید در ادامه‌ی کاهش مداوم ۸.۴ درصدی خواند که گریبان این کمپانی را گرفته است. با توجه به اینکه عرضه گوشی‌های هوشمند در مدت مورد نظر بدون تغییر باقی مانده، از این‌رو کاهش درآمد فاکس‌کان را باید در گرو سایر حوزه‌هایی خواند که فاکس‌کان در آن‌ها به فعالیت می‌پردازد.

شرایط برای فاکس‌کان در ماه‌های اخیر چندان مساعد نبوده است، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی در ۶ ماه اخیر تنها در دو ماه شاهد افزایش درآمد بوده است که شامل ماه‌های فوریه و مارس به ترتیب با ۲ و ۴ درصد رشد درآمد است. البته این افزایش رشد در برابر کاهش‌هایی که فاکس‌کان تجربه کرده، بسیار ناچیز است. برای مثال می‌توان به کاهش درآمد این کمپانی در ماه دسامبر ۲۰۱۵ اشاره کرد که بیش از ۲۰.۵ درصد بوده است. همچنین فاکس‌کان ژانویه سال جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش درآمد ۱۴.۸ درصدی بود.

کاهش درآمد فاکس کان

براساس اطلاعات ارائه شده فاکس‌کان در یک سال اخیر منتهی به پایان ماه می درآمدی ۴۸.۳۴ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵.۶ درصد کاهش داشته است.

ماه گذشته اخباری منتشر شد که حکایت از آغاز مونتاژ نسل جدید آیفون‌های اپل توسط دو کمپانی فاکس‌کان و پگاترون داشت. اپل دوست دارد مسئولیت مونتاژ آیفون‌های خود را حداقل به دو کمپانی واگذار کند، چراکه در صورت بروز مشکل برای یکی از تولیدکنندگان، کاپرتینویی‌ها با مشکلات حاد روبرو نخواهند شد. باید دید که آیا تولید آیفون‌های اپل می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند درآمدزایی فاکس‌کان داشته باشد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات