نگاهی به عملکرد اپل پیش از رویداد معرفی آیفون SE

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اپل رویداد خود را امروز رأس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد کرد؛ اما پیش از این کنفرانس و در این مقاله‌ی کوتاه، نگاهی اجمالی به عملکرد این کمپانی و کارکرد محصولاتش خواهیم داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همان طور که اطلاع دارید، شرکت اپل دعوتنامه‌ی مراسم دوم فروردین (21 مارس) خود را ارسال کرده است؛ این کنفرانس امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار شده و زومیت نیز پوشش زنده از این مراسم خواهد داشت. انتظار می‌رود اپل در این مراسم از آیفون ۴ اینچی خود که بر حسب شایعات iPhone SE نام دارد رونمایی کند؛ علاوه بر این احتمالا شاهد معرفی آیپد جدید و مک بوک‌های این کمپانی نیز باشیم. اما پیش از برگزاری این مراسم، شرکت ادوبی نگاهی اجمالی به عملکرد محصولات شرکت اپل داشته که در ادامه به مرور این گزارش خواهیم پرداخت. 

امروز روز برزگی برای طرفداران اپل و کاربران گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، چراکه اپل رویداد دوم فروردین خود را با شعار Let Us Loop You In برگزار می‌کند. تقریبا می‌توان گفت برگزاری یک رویداد بهاری برای اپل به یک سنت تبدیل شده است و این بار نیز اپل با دست پر در این مراسم حضور خواهد داشت. اما پیش از این مراسم شرکت ادوبی با توجه به آنالیزها و بررسی‌های خود، گزارشی از عملکرد این کمپانی را ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، اپل مانند گذشته قدرتمند بوده و هنوز هم رقابت در بازار آن مشاهده می‌شود. گزارش‌های گوشی‌های همراه این کمپانی نیز حاکی از آن است که وبگردی در کروم نسبت به سافاری پیشرفت ۱۲۷ درصدی داشته است؛ با بررسی‌های آی‌اواس و عملکرد مرورگرها در این سیستم عامل مشاهده شد که مرورگر سافاری چندان هم محبوب نیست! بر اساس این گزارش، ۴۳ درصد از وبگردی کاربران آیفون مربوط به سافاری و ۳۳ درصد مربوط به مرورگر کروم است؛ اگرچه درصد استفاده از سافاری نسبت به کروم بیشتر است اما این گزارش نشان می‌دهد که کاربران آیفون بیش از گذشته به استفاده از مرورگر کروم در آی‌ دیواس خود روی آورده‌اند. به هر حال هر دو مرورگر نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته و به ترتیب سافاری ۳۴ و کروم ۱۹ درصد رشد داشته‌‌اند.

در بازار تبلت‌های این کمپانی برخلاف آیفون‌ها پیشرفت چشمگیری دیده نمی‌شود؛ در حالیکه وبگردی در آیفون از سال ۲۰۱۲ رشد ۱۸ درصدی داشته، وبگردی در آیپدها پیشرفت چشمگیری ندارد؛ از این‌رو وبگردی در آیپدهای اپل نسبت به سال‌های پیشین تنها رشد ۴ درصدی داشته است. در مقابل وبگردی در تمامی گوشی‌های تلفن رشد ۷۶ درصدی (۴۶ درصد مربوط به کاربران آیفون و ۳۰ درصد مربوط به کاربران اندروید) و در تمامی تبلت‌های موجود در بازار ۲۴ درصدی داشته است. البته آیپدها نسبت به دیگر تبلت‌های موجود در بازار بسیار محبوب‌تر هستند؛ سال گذشته که فروش تبلت‌ها رشد ۴۴ درصدی داشته، ۸۴ درصد از فروش آن‌ها مربوط به آیپدها بوده است. اما به هرحال وبگردی در تبلت‌های ساخت اپل کمتر بوده و نسبت به سال گذشته ۷ درصد افت داشته است.

شاید مهم‌ترین گزارش از نظر ادوبی، ضرر اپل در ماه فوریه است. این ضرر تنها شامل نگاه کاربران و اظهارات عمومی و اجتماعی آن‌ها نسبت به برند اپل است که این کمپانی در اوایل سال جدید میلادی با ناامیدی کاربران نسبت به نام تجاری اپل روبرو بود. بر اساس گزارشات، در سراسر شمال آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و اقیانوسیه تمایالات مصرف کننده نسبت به محصولات اپل رو به افول بوده است.

شرکت اپل در رویداد امشب محصولات جدیدی معرفی خواهد کرد. رأس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران با پوشش زنده همراه زومیت باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات