سامسونگ چهارمین تولید کننده بزرگ پردازنده های موبایل دنیا شد

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ که مدت‌ها است پردازنده‌های موبایل خود را با نام اکسینوس می‌سازد حالا توانسته راه خود را به لیست ۵ تولیدکننده‌ی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند باز کند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

غول فناوری کره‌ی جنوبی، سامسونگ، توانسته در لیست برترین تولیدکنندگان پردازنده‌‌های گوشی‌های هوشمند از لحاظ تعداد در مکان چهارم قرار بگیرد. مکان‌های اول، دوم و سوم لیست را به ترتیب کوالکام، اپل و مدیاتک به خود اختصاص داده‌اند.

کوالکام همچنان در صدر تولیدکنندگان پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند قرار داشته و ۴۲ درصد از این بازار را در اختیار دارد. پس از این شرکت، اپل و مدیاتک به ترتیب با ۲۱ و ۱۹ درصد سهم قرار دارند. سامسونگ در مکان چهارم و Spreadtrum در مکان پنجم قرار دارند.

سامسونگ توانسته در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰ میلیون از تراشه‌های اکسینوس خود را به فروش برساند. البته باید تصمیم سامسونگ برای استفاده از پردازنده‌های ساخت خود در گوشی‌های پرچمدار، میان‌رده و ابزارهای پوشیدنی را نیز در این امر دخیل دانست.

کارشناسان تخمین می‌زنند که سامسونگ در ۱۵ درصد از گوشی‌های هوشمند خود از پردازنده‌های اکسینوس بهره برده است. سامسونگ به سایر شرکت‌ها از جمله میزو نیز پردازنده‌های اکسینوس خود را به فروش رسانده و همچنین تولید پردازنده‌های موبایل شرکت‌هایی مانند اپل را نیز برعهده داشته است.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان، کوالکام فشار زیادی را از سمت سامسونگ احساس خواهد کرد. به علاوه بازار پردازنده‌های موبایل نیز با ۴ درصد افت، ارزشی معادل ۲۰ میلیارد دلار را در حال حاضر تجربه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات