هند با پشت سر گذاشتن امریکا دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند شد

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدت‌ها که چین و امریکا به ترتیب اولین و دومین بازارهای بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیا بودند حالا با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند در هند، این کشور به دومین بازار گوشی‌های هوشمند دنیا تبدیل شده و جایگاه امریکا را تصاحب کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقات بازار Counterpoint، هند با پشت سر گذاشتن امریکا به دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیا تبدیل شده است. تا پایان سال ۲۰۱۵، جامعه کاربران گوشی‌های هوشمند هند به ۲۲۰ میلیون نفر رسیده است. 

فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۵ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و در کل سال ۲۰۱۵ نیز میزان فروش گوشی‌های هوشمند در هند از مرز ۱۰۰ میلیون گوشی گذشته که رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. 

حدود ۵۰ درصد از گوشی‌هایی که سال گذشته در هند فروش رفت، ساخت خود کشور هند بود و نزدیک به ۴۰ درصد کل گوشی‌های فروخته شده در هند نیز از نوع گوشی‌های هوشمند بوده‌ است. در این بین فروشندگان آنلاین هم بازار خوبی در هند داشتند و از هر ۳ گوشی هوشمند فروخته شده در هند یکی به شکل اینترنتی به فروش رسیده است. 

آمار فروش گوشی در هند

اما در رابطه با برندهای موفق در بازار هند سامسونگ در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ موفق شد تا هم در بازار گوشی‌های هوشمند و هم در بخش فیچرفون‌ها رتبه اول را در اختیار بگیرد. رتبه دوم در اختیار شرکت هندی میکرومکس بوده و رتبه‌های بعدی را به ترتیب شرکت‌های اینتکس، لاوا و لنوو در اختیار داشته‌اند. بدون شک حالا توجه شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند بیش از پیش به هند جلب خواهد شد و شرکت‌ها مطرح می‌توانند به اتخاذ سیاست‌های فروش و پشتیبانی پس از فروش به بازار خوبی در هند دست پیدا کنند، کاری که به نظر می‌رسد سامسونگ پیش از همه موفق به انجام آن شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات