شرکت Uber یکی از مدیران ارشد نرم‌افزاری اپل را به استخدام خود درآورد

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در طول ماه‌های گذشته اخبار متعددی در مورد انتقال مدیران با سابقه شرکت‌های مختلف به اپل خوانده‌ایم. اما شاید انتقال یکی از مدیران ارشد اپل به شرکتی دیگر در نوع خود جالب باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت Uber یکی از مدیران ارشد شاغل در اپل را که بر روی نرم‌افزارهای آیفون و بخصوص نرم‌افزار نقشه این شرکت فعالیت می‌کرد، به استخدام خود درآورد. طبق گزارش‌ها کریس بلومنبرگ یکی از رهبران ارشد تیم iOS و یکی از نخستین مهندسانی که بر روی نرم‌افزار آیفون کار کرده، اپل را به مقصد Uber ترک کرده است.

جسیکا لسین از وب‌سایت The Information گزارش داده است که سه منبع آگاه او را در جریان این انتقال قرار داده‌اند. نرم‌افزار نقشه اپل بعد از حضور متزلزل در بازار جهانی در سال 2012 برای مدت‌ها دور از کانون توجه بود. بعد از آنکه این نرم‌افزار به همراه iOS 6 به بازار عرضه شد، یکی از معدود مثال‌هایی را رقم زد که طی آن اپل مجبور به عذرخواهی رسمی از کاربران در وبسایت خود شد.

اگر این انتقال واقعیت داشته باشد در این صورت در یک مقطع زمانی حساس برای Uber روی می‌دهد، چرا که این استارت‌آپ حمل‌و‌نقل در حال حاضر 18 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

نام بلومنبرگ به عنوان مخترع در بسیاری از پتنت‌های مربوط به iOS در کنار مدیر سابق iOS اسکات فورستال ذکر شده است. البته با وجود این شایعات هنوز آقای بلومنبرگ در صفحه توییتر و فیسبوک خود، پست مدیریتی اپل را بعنوان موقعیت شغلی فعلی خود ذکر کرده است. حالا باید متظر بمانیم تا ببینیم این انتقال چه زمانی علنی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات