چیپ جدید Broadcom امکان شارژ بی‌سیم دستگاه با استفاده از هر نوع استانداردی را می‌دهد

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شما هم از این در تعجب هستید که چرا تنها تعداد انگشت شماری از گوشی‌های هوشمند از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟ بخشی از این مشکل از پراکندگی افتضاح و عدم یکسان بودن استانداردهای موجود است. حال به نظر می‌رسد Broadcom در تلاش است با چیپ BCM59350 جدید خود این مشکل را به درستی حل کند.
تبلیغات

 کمپانی‌های سازنده مجبور هستند برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم در محصولات خود، میان تکنولوژی‌های گوناگون نظیر PMA ،Rezence و Qi یکی را انتخاب کنند در حالی که مشخص نیست سرانجام کدام یک از این‌ها دوام خواهند آورد. چیپ جدید Broadcom اجازه می‌دهد که دستگاه با استفاده از هر نوع تکنولوژی شارژ بی‌سیم که در دسترس باشد عملیات پر کردن باتری را انجام دهد و کاربر در این حالت مجبور نخواهد بود که بدنبال پد مخصوص به تکنولوژی مورد پشتیبانی دستگاه خود بگردد. حتی این سیستم قادر به مدیریت جریان 7.5W است که در مقایسه با جریان معمولی 5W  سرعت شارژ بالاتری را حتی نسبت به شیوه‌ی شارژ سیمی در اختیار قرار می دهد .

Broadcom در حال حاضر نامی از سازندگان احتمالی خریدار این چیپ و نیز زمان تقریبی عرضه‌ی آن به میان نیاورده اما نمونه‌های آزمایشی این چیپ هم‌اکنون به برخی شرکای منتخب این کمپانی ارسال شده است. البته بعید است که این سیستم قادر به حل مشکل پراکندگی و آشفتگی استانداردهای شارژ بی‌سیم باشد و برای حل ریشه‌ای این موضوع باید منتظر آینده ماند. در هر صورت احتمالا سازندگان دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند از هم‌اکنون قادر به بهره‌گیری از سیستم جامعه شارژ بیسیم باشند بنابراین تعجب نکنید اگر گوشی یا ساعت هوشمند بعدی شما قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از هر نوع استانداردی را داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات