پلیس برزیل از روبات، پهبادها امنیت جام‌جهانی 2014 را تامین می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
پلیس برزیل از روبات PackBot، پهبادها و عینک‌های مجهز به دوربین برای تامین امنیت جام‌جهانی 2014 بهره خواهد برد.
تبلیغات

فناوری‌های مدرن به‌درخت قطوری تبدیل شده است که در تمامی شاخه‌های علوم و کاربردهای مختلف ریشه دوانده است. افزون بر دست‌اندرکاران برگزاری جام‌جهانی 2014 که از فناوری‌های چون Goal Line در این مسابقات بهره خواهند گرفت، روباتیک و علوم کامپیوتری توسط پلیس برزیل نیز که وظیفه‌ی تامین امنیت مسابقات را برعهده دارند، به خدمت گرفته شده است.

کمپانی iRobot با عقد قراردادی به ارزش 7.2 میلیون دلار، وظیفه‌ی تامین روبات‌های مورد نیاز پلیس برزیل را به‌منظور انجام وظیفه در کنار سایر نیروها عقد کرده است. این کمپانی روبات‌های PackBot خود را در اختیار پلیس و نیروهای امنیتی بریل قرار خواهد داد تا در مواقع حساس از آن استفاده نمایند. PackBotها ید طولایی در انجام ماموریت‌های خطیر دارند، بطوریکه از آن‌ها در کشورهایی چون افغانستان، عراق و همچنین در حادثه‌ی نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن استفاده شده است.

به‌عنوان بخشی از این قرارداد، نیروهای امنیتی برزیل 30 دستگاه روبات PackBot را دریافت خواهند کرد که هر یک بنابر امکانات قیمتی برابر 100,000 تا 200,000 دلار دارند. قرارداد همکاری منعقد شده شامل خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی و همچنین تجهیزات جانبی است.

روبات‌های PackBot از تجهیزاتی نظیر دوربین‌ها و قابلیت کنترل از راه دور بهره‌مند هستند که امکان مشاهده و کنکاش هر شی مشکوکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بزرگ‌ترین مزیت این ویژگی حفظ امنیت جانی اپراتور در شرایط است که روبات قادر است در مناطق مشکوک به جستجو بپردازد و اشیاء غیرقابل شناسایی را مورد بازبینی قرار دهد.

این روبات‌ها در کنار پلیس و نیرو‌های امنیتی در تمامی ۱۲ ورزشگاه اختصاص داده شده برای بازی‌ها به کار گرفته خواهد شد.

در کنار این روبات‌ها، نیروهای امنیتی برزیل از عینک‌های مجهز به دوربین نیز برای ثبت تصاویر استفاده خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل به راحتی فرد مورد نظر را بیابند. اطلاعات منتشر شده حاکی از این امر است که این دوربین‌ها قادرند در هر ثانیه 400 تصویر از چهره‌ی اشخاص را ثبت کرده و در پایگاه داده‌ی مربوطه که قادر است تا ۱۳ میلیون تصور را ثبت کند، ذخیره نمایند.

براساس گزارش‌های متشر شده، برزیل چهار پهباد را نیز برای کنترل مسابقات از آسمان خریداری کرده است. بودجه‌ی اختصاص داده شده برای تقویت و تجهیز نیرو‌های امنیتی در حدود 900 میلیون دلار برآورد شده است که این مسابقات را روی کاغذ تبدیل به امن‌ترین دوره‌ی برگزاری بازی‌ها کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات